چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کتابت قرآن در تاریخ کازرون، سوژه یک نمایشگاه عکس شد

نمایشگاه عکس نسخ خطی با عنوان «کتابت قرآن در تاریخ کازرون» با آثاری از 6 کاتب قرآن کریم از 30 آذرماه جاری تا 5 دیماه در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این نمایشگاه آثار خطی از کاتبان تاریخی کازرون از جمله درویش‌علی کازرونی، مشهدی ماندنی واقفی رزاز، سیدابراهیم موسوی کازرونی، حاجی حبیب‌الله فرشته، محمدحسین بن حاج طالب کازرونی به همراه قرآن متَرجَم نسخه کازرون به نمایش درمی‌آید.

مهدی رضایی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی پیرامون این نمایشگاه به خبرنگار ایبنا گفت: این نمایشگاه مروری بر آثار و یادی از کاتبان تاریخی کازرون است که بخش‌هایی از نسخ قرآنی متعلق به صد سال اخیر یا بیشتر را شامل می‌شود.

وی، افزود: بخشی از این نسخ در موزه‌های شیراز از جمله موزه شاهچراغ (ع) قرار دارد که در قالب عکس به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی قدیمی‌ترین اثری را که در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آید، متعلق به سده دهم عنوان کرد و گفت: برخی از این قرآن‌ها وقفی بوده و در طول دو سده در مساجد قدیم کازرون نگهداری می‌شده است.

وی، ادامه داد: تصاویر این نسخ خطی توسط دانشگاه سلمان فارسی کازرون گردآوری شده است و تقریبا شامل همه قرآن‌هایی است که کاتبان کازرونی آنها را کتابت کرده‌اند. این آثار در قالب 16 تابلو از بخش‌های مختلف این قرآن‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

رضایی هدف از برپایی این نمایشگاه را افزون بر حایز اهمیت بودن این آثار و یادی از گذشتگان، واقعه دهه آخر آبان ماه امسال و هتک حرمت قرآن کریم در حوزه علمیه کازرون عنوان کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد که البته نمی‌توان آنها را در صف مردم قرآن‌دوست و قرآن‌پژوه کازرون به شمار آورد، اقدام به عمل شنیع آتش زدن قرآن کریم کردند و این نمایشگاه با هدف اعلام تعلق خاطر مردم کازرون به کتاب الله برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی، همچنین برگزاری نمایشگاه عکس نسخ خطی «کتابت قرآن در تاریخ کازرون» را همزمان با هفته وحدت حوزه و دانشگاه، اعلام وحدتی میان این نهادهای مردمی و آموزشی دانست و افزود: این نمایشگاه از شنبه 30 آذرماه جاری تا چهارشنبه 5 دی ماه 1398 در خیابان طالقانی، دانشگاه سلمان فارسی در کازرون دایر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها