یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
انتظار می‌رود مدیریت شهری در حوزه کتابخوانی سرمایه‌گذاری کند

محمد‌جواد حق‌شناس، توجه مدیریت شهری به سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخوانی را زمینه‌ دستیابی مدیران به شهر تراز می‌داند.

محمد‌جواد‌ حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تداوم حمایت شهرداری تهران از طرح‌های فصلی موسسه خانه کتاب بیان کرد: شهرداری‌ها اگر بخواهند شهر با تراز مناسب باشند، کتابخانه، کتاب‌فروشی و کتاب باید دارای جایگاه رفیعی باشد. 

وی افزود: علی‌القاعده سرمایه‌گذاری در این بخش مورد انتظار است علاوه براین تسهیلات لازم برای فعالان این حوزه باید فراهم شود.

جق‌شناس ادامه داد: تا زمانی که کتاب به‌عنوان یکی از نیاز‌مندی‌های اساسی خانواده و شهروندان قلمداد نشود، می‌توان گفت نه شهروندان، نه شهر و نه جامعه حال خوبی نخواهند داشت. جوامعی که تلاش کرده‌اند رابطه خود را با کتاب بهینه کنند و کتاب را به نوعی به خدمت بگیرند و خود در خدمت کتاب باشند، به جوامعی الگو برای دیگر جوامع تبدیل شده‌اند. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اینکه بتوانیم حال خوبی برای شهروندان و شهرمان داشته باشیم راهی جز تقویت کتاب، کتابخوانی، کتاب‌فروشی‌ها و حوزه‌های مرتبط آن به‌عنوان پل عبور از وضعیت موجود به سمت آینده روشن نیست.

وی با اشاره به اقدام شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر حمایت از کتاب‌فروشی‌های پایتخت بیان کرد: به مناسبت هفته کتاب مقرر شده بود برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها مبلغی کتاب خریداری شود، این کتاب‌ها برای تجهیز کتابخانه‌ سرا‌های محله استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها