جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
اولین جشنواره منطقه‌ای «شعر دوستی و امید» برگزیدگان خود را شناخت

اولین جشنواره منطقه‌ای «شعر دوستی و امید» در مجتمع فرهنگی هنری گلشن در بجنورد برگزار شد.

اباصلت رضوانی دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، گفت: 697 اثر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی، گلستان، سمنان، و مازندران به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود. 191 مورد مربوط به خراسان شمالی بود.

به گفته وی، بر اساس رای هیئت داوران در بخش سپید، رویا شاه‌حسین‌زاده، علیرضا لبش و نرگس برهمند، مونا اکبریان، رزا رودینی، فرهاد گلستانه، امان‌الله میرزایی از خراسان رضوی و بهمن نشاطی از گلستان برگزیده شدند.

هیئت داوران در بخش شعر کلاسیک این جشنواره شامل محمدجواد شاهمرادی، محمدمهدی سیار و محمود اکرامی‌فر، حسن حاتم‌نژاد از خراسان شمالی، بهنام کیایی و سعید تاج محمدی از خراسان رضوی، فاطمه زال‌نژاد از مازندران و حمید رستمی از سمنان را به عنوان 5 برگزیده این بخش اعلام کردند.

در بخش گویش‌های محلی، پروانه قربانی از خراسان رضوی در شعر ترکی، ندا محمودی از شیروان در شعر کُرمانجی، عبدالخالق آدمی از گلستان در شعر ترکمنی و عباسعلی حشمتی از خراسان رضوی در شعر تاتی از نگاه داوران جشنواره برگزیده این بخش شدند.

در بخش جنبی نیز با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی، مصطفی توفقیی از خراسان رضوی و محمدبهادر مایوان در بخش صلح در قرآن از خراسان شمالی برگزیده شدند.

در بخش ادبیات کودک و نوقلم نیز مرضیه ملکیان و علی غلامزاده از گرگان و شیروان توانستند برگزیده شوند.

در پایان این جشنواره حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایبنا اظهار امیدواری کرد که دبیر خانه دایمی این جشنواره در استان خراسان شمالی راه اندازی شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «کبوترانگی» که مشتمل بر مجموعه‌ای از اشعار منتخب و اشعار برگزیدگان جشنواره است، رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها