جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
وقتی ناشر درآمدی ندارد معافیت مالیاتی به چه کار می‌آید؟

رئیس هئیت مدیره تعاونی ناشران خوزستان با بیان اینکه باید زمینه درآمدی برای ناشران باشد تا معافیت مالیاتی معنا پیدا کند، گفت: وقتی منِ ناشر درآمدی ندارم، معافیت مالیاتی چه لذتی دارد؟

هادی مدرس‌نیا، رئیس هئیت مدیره تعاونی ناشران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، درباره تمدید معافیت مالیاتی فعالان حوزه نشر، گفت: دولت باید تعاریف، اصول و قوانین مدونی برای معافیت‌های فرهنگی داشته باشد و مصوبه‌ای برای سازمان‌ها، ادارات و نهادها ارائه دهد که بر اساس آن مالیات از آنها گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت وحدت رویه در معافیت‌های مالیاتی، تصریح کرد: وقتی در اهواز شورای شهر مبلغی برای ناشران در نظر می‌گیرد و شهردار پیشنهاد دیگری می‌دهد، این چندگانگی بزرگ‌ترین ضربه را به منِ ناشر می‌زند.

مدیر انتشارات «تراوا» ادامه داد: به طور مثال وقتی شورای شهر مالیات بر ساخت کاربری مکان ناشران را 25 درصد اعلام می‌کند اما شهردار تنها نیم درصد آن را می‌پذیرد، هیچ تضمین و امنیت شغلی برای علاقه‌مندی که قصد دارد در این حوزه وارد شود، وجود ندارد.

مدرس‌نیا نگاه به اخذ مالیات را غیرکارشناسانه دانست و اضافه کرد: ناشرانی چون گاج، قلم‌چی و... که درآمدشان میلیاردی است، با ناشران خوزستانی که در سال نمی‌توانند 10 کتاب هم چاپ کنند، نباید مساوی دیده شوند؛ به عقیده من بخشودن مالیاتی آن ناشران بزرگ، خیانت به بیت‌المال و حق‌الناس است.

رئیس هئیت مدیره تعاونی ناشران خوزستان با تاکید بر اتخاذ راهکارهای کاربردی در تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در هر استان بیان کرد: کارگروه‌های فرهنگی و شوراهای تصمیم گیرنده استان‌ها باید تلاش کنند درآمد فرهنگی و هنری که برای استان‌ها تعیین می‌شود، به‌وسیله مدیران به خارج از استان نرود و این کار موجب درآمدزایی می‌شود. پس وقتی معافیت مالیاتی اعلام می‌شود، آن زمان برای فعالان فرهنگ و هنر استان واکنش مثبت ایجاد می‌کند.

مدیر نشر «تراوا» در پایان عنوان کرد: هر وقت امکان درآمد مستمر و ثابت برای فعالان این حوزه ایجاد کردیم که بتوانند به کف مالیات برسند و دولت قانونی بتواند مالیات بگیرد، می‌توانیم بگوییم معافیت مالیاتی مزه‌دار است؛ در غیر این صورت هر فردی بدون داشتن درآمد ادعا کند خوب است، سخن گزافی گفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها