سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
«شنبه‌های کتاب» در کتابخانه‌های مساجد خراسان شمالی

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، هدف از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» را دسترسی آسان به کتاب و همچنین آشنا شدن مردم با کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: در اجرای مرحله اول 80 کتابخانه قفسه باز در این طرح مشارکت داده شده‌اند. 110 کنابخانه قفسه باز دیگر هم در مرحله بعدیِ اجرای طرح قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح، شنبه‌های هر هفته با کتاب آغاز خواهد شد و در آن با مشورت امام جماعت و افراد اهل کتاب و کتابخوانی در مسجد محله با توجه به نیازها و اولویت‌ها، کتاب‌های مفید موجود در کتابخانه‌های مساجد، انتخاب و گزیده‌ای از آنها از سوی امام جماعت، کتابدار مسجد یا یکی از اعضای کتابخانه، برای عموم قرائت می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رحيمي ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    بهتر است كتاب ها بين نماز گزاران توزيع و خود آنها مطالعه كنند تا كتابخواني به تدريج نهادينه شود از سال 95 به اين شيوه در مسجد امام حسين(ع ) دليجان با موفقيت در حال اجرا است 09183694159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها