دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
آغاز همکاری‌های فعالان چاپ ایران و هند/حضور چاپخانه‌داران ایرانی در نمایشگاه چاپ هند ۲۰۲۰

نشست تخصصی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و اتحادیه صنعت چاپ هندوستان برگزار شد، در این نشست بر توسعه همکاری‌های دو جانبه همچنین انتقال تکنولوژی دو کشور تاکید شد.

بابک عابدین، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست شب گذشته (یکشنبه ۱۰ آذر) در اتاق بازرگانی ایران گفت: این نشست با حضور جمعی از فعالان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و فعالان چاپ و بسته‌بندی کشور هندوستان به میزبانی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برگزار شد.
 
وی افزود: در این نشست بحث‌های مختلفی مطرح شد که انتقال تکنولوژی، نحوه انتقال پول بین دست‌اندرکاران صنعت چاپ، همکاری‌های دو اتحادیه برای تضمین امنیت مالی مبادلات همچنین توسعه همکاری‌های آموزشی در بخش تکنولوژی از جمله آن‌ها بود.
 
عابدین با اشاره به دیگر نتایج این دیدار گفت: رایزنی برای حضور هیات‌های تجاری صنایع چاپ و بسته‌بندی ایران و هند با هماهنگی اتحادیه‌های دو کشور برای هدف‌گذاری و نتیجه‌گیری سریع‌تر از دیگر دستاوردهای این نشست بود.
 
وی یادآور شد: این هیات تجاری امسال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران در قالب پاویون حضور داشتند که شامل انجمن چاپ و بسته‌بندی هند و اتاق بازرگانی هندوستان بودند.
 
عابدین با اشاره به دیگر دستاوردهای این نشست توضیح داد: بخش عمده این شرکت‌ها تولیدکننده ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی بودند و با توجه به اینکه مراودات تجاری با هندوستان در دستور کار  دولت قرار دارد ما نیز مزیت‌های صادراتی و کالاهای خود را به آن‌ها معرفی و اعلام کردیم.
 
وی همچنین به برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی هند اشاره کرد و کرد: یکی از نتایج نشست شب گذشته این بود که متوجه شدیم انجمن چاپ و بسته‌بندی هند یک نمایشگاه تخصصی در حوزه چاپ برگزار می‌کند و منافع نمایشگاه در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند.
 
عابدین افزود: همچنین حضور این شرکت‌ها و اعضای انجمن در نمایشگاه‌های خارجی از طریق درآمدهای آن نمایشگاه پوشش داده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه قرار شد در قالب هیات تجاری صنعت چاپ و بسته‌بندی که در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی هندوستان ۲۰۲۰ حضور داشته باشد گفت: از سوی دیگر قرار است شرایط ویژه‌ای برای حضور چاپخانه‌داران ایرانی در این نمایشگاه فراهم شود تا فعالان چاپ کشور بتوانند دستاوردها و توانمندی‌های خود را در آنجا به نمایش بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها