دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ را به فعالیت بیشتر تشویق می‌کند

سیدعباس حسینی‌‌نیک معتقد است؛ معافیت مالیاتی برای اهالی فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری دولت برای این بخش‌ها است تا اهالی فعال در این حوز‌ه‌ها تشویق شوند که بیشتر فعالیت داشته باشند.

سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به ادامه معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر گفت: معافیت مالیاتی برای ناشران و اهالی فرهنگ در اکثر کشورهای دنیا به‌خصوص کشورهای پیشرفته؛ اگر نخواهیم بگوییم صددرصد، وجود دارد، درصد بسیار بالایی دارد و فعالان این حوزه از آن منتفع می‌شوند.
 
وی ادامه داد: دلیل اصلی اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از پرداخت مالیات معاف هستند، فقط این نیست که این بخش نیاز به کمک دارد یا درآمدی ندارند تا مالیات پرداخت کنند؛ بلکه این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت به مسائل فرهنگی است.
 
حسینی‌نیک با اشاره به اثرات معافیت مالیاتی در فعالیت اهالی فرهنگ و هنر توضیح داد: به نظر من این اقدام سرمایه‌گذاری دولت در بخش فرهنگ و هنر است تا اهالی فعال در این حوز‌ه‌ها تشویق شوند که بیشتر فعالیت کنند.
 
وی تاکید کرد: نتیجه فعالیت بیشتر اهالی فرهنگ و هنر نیز این است که به‌عنوان مثال در بخش نشر و کتاب آن‌ها می‌توانند یک کتاب یا چند کتاب بیشتر منتشر کنند و مردم بتوانند کتاب‌های بهتری را، بیشتر مطالعه کنند.
 
حسینی‌نیک معافیت مالیاتی را تشویقی برای فعالیت بیشتر دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ دانست و گفت: به‌دنبال فعالیت دست‌اندرکاران، آثار و فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه نیز در این حوزه ارتقا پیدا خواهد کرد و سطح اجتماعی نیز رشد پیدا می‌کند.
 
مدیر انتشارات مجد با بیان اینکه در جامعه‌ای که حوزه فرهنگ و هنر آن رونق بیشتری دارد، مردم تاثیرگذاری بیشتری در جامعه خود دارند، یادآور شد: به‌مرور شاهد خواهیم بود که با رشد فرهنگ و هنر، بزهکاری در جامعه کمتر خواهد شد و دولت با سرمایه‌گذاری در این حوزه، در نظم اجتماعی سود می‌برد و از خرج هزینه‌های سنیگن برای مقابله با بزهکاری و اعتیاد صرفه‌جویی می‌کند.
 
به گفته حسینی‌نیک، در حوزه معافیت‌هایی از این دست، هر چقدر معافیت مالیتی برای بخش فرهنگ اعمال شود، مدیران کشور می‌توانند نتیجه آن را در جامعه فرهنگی و هنری و به دنبال آن رفتار مردم مشاهده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط