دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
معافیت مالیاتی باعث امیدواری اهالی حوزه فرهنگ و هنر می‌شود

محمود آموزگار درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در این حوزه برای جلوگیری از ایجاد هزینه‌هایی است که در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

محمود آموزگار، مدیر انتشارات کتاب آمه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: بحثت معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ، موضوعی است که در بسیاری از کشورهای مختلف جهان همسو با اهداف دولت انجام می‌شود. حوزه فرهنگ و هنر به لحاظ آماری پایین بوده و جزء کسب و کارهایی است که اگر در شرف انقراض نباشد اما با تهدیدهای بسیاری مواجه است.

وی افزود: هرگونه معافیت مالیاتی و سرمایه‌گذاری در این حوزه برای جلوگیری از ایجاد هزینه‌هایی است که در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی شکل می‌گیرد.

آموزگار با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ،‌ ابزار مناسبی برای قانون‌مند کردن جامعه است،‌ اظهار کرد: فرهنگ و هنر ابزار قدرتمندی برای حرکت جامعه به‌سوی نظم و قانون است که دولت باید بتواند از این ابزار به‌درستی استفاده کند.

وی ادامه داد: مالیات گرفتن از حوزه فرهنگ، هزینه سنگینی را برای ماموران مالیاتی بوجود می‌آورد و درکل نیز مبلغ چشمگیری در کل بودجه کشوری به‌دست نمی‌آید.

مدیر انتشارات کتاب آمه با بیان اینکه اقدام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام مثبت و موثری در حوزه نشر و برای اهالی فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر وضعیت اقتصادی حوزه نشر اشراف کافی دارد و این مسئله باعث می‌شود که او در راستای کاهش فشار مشاغل فرهنگی تصمیمات موثری بگیرد.

وی تاکید کرد: این اقدام منصفانه، شامل تمامی آحاد فعال در حوزه فرهنگ و نشر است و فاصله بسیاری با رانت و اختلاس و ... دارد و سبب امیدواری اهالی حوزه فرهنگ و هنر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها