دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کُرنش هنرمند آلمانی به خواجه شیراز در بافت تاریخی بوشهر

نمایشگاهی از آثار نقاشی «گونتر اوکر» هنرمند 88 ساله و مطرح آلمانی با عنوان «کرنش به حافظ» در بافت تاریخی بوشهر برگزار می‌شود.

جواد متین، مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: «کرنش به حافظ» نمایشگاهی از آثار «گونتر اوکر» هنرمند 88 ساله آلمانی است که سعی می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط در یکی از عمارت‎های تاریخی به‌منظور پیوند هنر نقاشی با معماری منحصربه‌فرد بوشهر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه گونتر اوکر سال ۱۹۳۰ در آلمان متولد شده و تحول بزرگی در عرصه هنر این کشور به‌وجود آورده است و آثار نقاشی او ملهم از اشعار حافظ شیرازی است، افزود: وی به‌‌عنوان یکی از بهترین نقاشان حال حاضر آلمان شناخته می‌شود و آثارش در بیشتر شهرهای هنری مطرح دنیا به نمایش گذاشته شده است.

متین با اشاره به اینکه این نمایشگاه در حال حاضر در نگارخانه تالار مرکزی رشت برپاست و تا پایان آذرماه ادامه دارد، تصریح کرد: نمایشگاه این هنرمند بزرگ آلمانی پیش از این در شهرهای شیراز، اصفهان و کرمان برگزار شده است که در بوشهر نیز از اول دی‌ماه به مدت یک ماه برپا می‌شود.

این مقام مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان بزرگ، فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات هنری و فرهنگی است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره مشاعره رضوی دانش‌آموزی در استان بوشهر افزود: تاکنون 80 دانش‌آموز در این رویداد شرکت کرده‌اند و دیگر علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در این جشنواره تا 30 آذرماه با شماره تلفن 09173713892 تماس برقرار کنند.

متین در پایان یادآور شد: آزمون تلفنی جشنواره مشاعره رضوی نیمه اول دی‌ماه آغاز می‌شود و آیین پایانی این رویداد نیز بهمن‌ماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها