دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
معافیت مالیاتی برای ناشران نوپا غنیمتی است

مهرداد کاظم زاده درباره ادامه معافیت‌های مالیاتی اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: در کل تصمیم خوبی است، به ویژه برای ناشران نوپایی که درآمد زیادی هم ندارند می‌تواند غنیمت باشد؛ هرچند دغدغه اصلی صنعت نشر ما این روزها فراتر از بحث مالیات‌ است.

مهرداد کاظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، رسانه و ناشران گفت: با توجه به اینکه ناشران تا پیش از این تا حدی معاف از مالیات بودند، قطعا ادامه این روند، به سود ناشران است. در کل تصمیم خوبی است، به ویژه برای ناشران نوپایی که درآمد زیادی هم ندارند می‌تواند غنیمت باشد؛ هرچند دغدغه اصلی صنعت نشر ما این روزها فراتر از بحث مالیات‌ است.
 
 
وی ادامه داد: تا پیش از این، میزان اندکی مالیات هر ساله از ناشران دریافت می‌شد، انتشار این خبر می‌تواند اتفاق خوبی هرچند کوچک برای صنعت نشر باشد.
 
کاظم‌زاده با اشاره به کند بودن چرخ صنعت نشر گفت: به اعتقاد من چرخ نشر وابسته به این تصمیمات نیست، ناشران حاضرند چرخ نشر بچرخد و مالیات هم بدهند. در شرایطی که ناشر مواد و زینک ندارد، عملا معافیت از مالیات‌ها چه مفهومی دارد؟  دغدغه اصلی امروز ناشران این نوع معافیت‌ها نیست. در اصل چنین تصمیمی می‌تواند برای کتابفروش‌ها بسیار مفید واقع شود اما اگر ناشری خوب کار کند مانعی برای دادن مالیات نمی‌بیند.
 
وی افزود: در کل اقتصاد نشر ما بیمار است و نیاز به جراحی‌های عمیق‌تری دارد. این روزها چیزی عاید ناشر نمی‌شود و تا زمانی که مانند کسب و کارهای دیگر نقد معامله نشود همچنان بیمار است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها