یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
آغاز صدور مجوز کافه کتاب‌ها از اواسط آذر

صدور مجوز کافه کتاب‌ها از اواسط آذر ماه امسال توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران آغاز می‌شود.

هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به فعالیت کافه کتاب‌ها عنوان کرد: از مد‌ت‌ها پیش بحث صدور مجوز کافه کتاب از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران جریان داشت اما اجرایی شدن آن نیازمند تصویب یکسری مقررات و ضوابط فنی بود.
 
وی ادامه داد: کمیسیون فنی اتحادیه این ضوابط و قوانین را تهیه و تدوین کرده و بررسی‌های مشاوره‌ای برای تاسیس کافه کتاب‌ها در دست اجرا است.
 
حسن‌پور با بیان اینکه از اواسط آذرماه پذیرش درخواست مجوزها آغاز خواهد شد، گفت: با آغاز پذیرش درخواست تاسیس کافه کتاب، بازرسی‌ها نیز آغاز خواهد شد علاوه‌براین برای هر کتابفروشی که از ضوابط تعیین شده برخوردار باشد، جواز کافه کتاب صادر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: برای تاسیس کتابفروشی، اصل نخست این است که عمده فضای مفید کتابفروشی باید به فروش کتاب اختصاص داشته باشد و در کنار آن به افرادی که علاقه‌مند به کتابخوانی یا بحث و تبادل‌نظر هستند، خدماتی ارائه شود.
 
حسن‌پور با بیان اینکه کافه کتاب با کافه تفاوت‌های زیادی دارد، یادآور شد: باید این فرهنگ در میان صنف و متقاضیان ایجاد شود که فروش کتاب در قالب کافه کتاب، اولویت‌ها و بایسته‌هایی دارد که همه آن‌ها باید در نظر گرفته شود.
 
به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در این زمینه شرط اصلی؛ داشتن پروانه کسب کتابفروشی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و شرط دوم این است که کتابفروشی حداقل 70 مترمربع مساحت داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها