پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
امنیت ساختمان کتاب‌فروشی‌های منطقه 2 تامین می‌شود

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو تهران ضمن اشاره به رونمایی از اولین نشان راهنمای کتاب‌فروشی در روز کتابگردی، گفت: شهرداری منطقه دو برای تأمین امنیت ساختمان کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های اقداماتی را در دستور کار دارد.

رسول کشت‌پور، شهردار منطقه دو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ضمن اشاره به تاثیر برگزاری هفته‌کتاب و روز کتابگردی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: این هفته به‌نام هفته کتاب و کتابخوانی و امروز هم به نام روز کتابگردی نامگذاری شده است و ما ضمن بازدید از کتابفروشی‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها را می‌شنویم.
 
وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات شهرداری منطقه دو بر ترویج این فرهنگ اظهار کرد: در منطقه دو نزدیک به 53 کتابفروشی به غیر از کتابخانه‌های شخصی شهرداری و سایر دستگاه‌های وابسته داریم.
 
ما معتقدیم که کتاب‌‌فروشی‌ها در فضاهای شهری باید تقویت شوند و به همین دلیل اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که امروز برای اولین گام از آن که نصب نشان‌هایی برای کتابفروشی‌های محله‌های منطقه 2 است، انجام و قابل مشاهده است. این نشان‌ها به مردم کمک می‌کند تا از بدانند که کتابفروشی‌های این منطقه در کدام نقطه قرار گرفته‌اند.
 
شهردار منطقه 2 افزود: امروز با حضور احمد مسجدجامعی و سایر اهالی کتاب از اولین تابلوی نشان برای نشان‌دادن کتابخانه‌ها در شهر تهران رونمایی خواهیم کرد.
 
به‌گفته وی، شهرداری منطقه دو، تأمین امنیت ساختمان کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های اقداماتی را در دستور کار دارد و از کارشناسانی برای بررسی ایمن‌سازی کتابفروشی‌ها و ایجاد پاتوق‌های فرهنگی استفاده خواهد شد.

شهردار منطقه دو تهران افزود: ما هرچه بتوانیم بحث کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج کنیم قطعا در حوزه شهری موفق‌تر خواهیم بود. البته باید از مشارکت و همکاری مردم در این مسیر استفاده کنیم.
 
کشت‌پور با تاکید بر افزایش آگاهی مردم بر موضوعات شهری تصریح کرد: ما می‌خواهیم که کتاب و کتابخوانی‌ها به موضوعات مختلف شهری، مدیریت و فرهنگ شهرنشینی نیز ورود کنند تا مردم از این مباحث اطلاع بیشتری برای کسب آرامش دز شهر و زندگی بهتر پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: روز کتابگردی و ملاقات عمومی با مردم فرصت خوبی است تا بتوانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم. مردم در دیدار با کتابفروشی‌های منطقه دو یک بروشور جهت اطلاع از تمامی کتابفروشی‌های این منطقه دریافت خواهند کرد و این فعالیت، اقدامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها