پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
1300 نفر رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شاهرود شدند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود اعلام کرد: در راستای اجرای یکی از برنامه‌های هفته کتاب، بیش از 1300 نفر رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شدند.

سیدابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: یکی از برنامه‌های هفته کتاب در شاهرود طبق دستور نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ثبت نام رایگان اعضا بود که بر این اساس، بیش از 1300 نفر عضو کتابخانه‌های این شهرستان شدند.

وی ضمن بیان اینکه امسال زنگ آغاز هفته کتاب در 4 مدرسه شاهرود به صدا درآمد، افزود: برگزاری نشست تخصصی با بسیجیان به مناسبت هفته بسیج از دیگر برنامه‌های هفته کتاب شاهرود بود. همچنین 60 برنامه فرهنگی طی این هفته در حال برگزاری است. ضمن اینکه در مراسم افتتاحیه هفته کتاب امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد پایتخت کتاب ایران، از دو کتابدار شهرستان شاهرود، خانم‌ها هاشمی و رجبی به‌عنوان برگزیده کشوری تجلیل شد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود اضافه کرد: در شهرستان شاهرود 16 کتابخانه نهادی، 4 باب کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل وجود دارد که کتابخانه مشارکتی شهید عبدالله طاهری شاهرود نیز به‌عنوان کتابخانه برتر مشارکتی استان سمنان شناخته شد.

موسوی یادآور شد: 14 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هستند و از 25 هزار عنوان کتاب موجود در آنها استفاده می‌کنند.

وی گفت: در خیابان شهید صدوقی شاهرود، یک قطعه زمین وقفی در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی است که چنانچه این نهاد موافقت کند، یک باب کتابخانه مشارکتی در آن احداث می‌شود. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یک کتابخانه کودک در همین خیابان بود که تخریب شد. این بنا 900 مترمربع زمین بود که در صورت موافقت نهاد، تبدیل به کتابخانه خواهد شد.

موسوی بیان کرد: در یک سال گذشته و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دو کتابخانه باز در پارک شهدای محراب و پارک کودک شاهرود به بهره‌برداری رسید که با کتاب‌های اهدایی شهروندان تجهیز شد و فرهنگ دوستان پس از مطالعه، کتاب‌ها را به محل کتابخانه برمی‌گردانند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود در پایان گفت: به منظور دست‌یابی شاهرود به عنوان یکی از نامزدهای پایتخت کتاب ایران اخیراً دو میدان به نام میدان کتاب نام‌گذاری و اِلِمان‌های مرتبط با کتاب در این میادین نصب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها