یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
طرح‌های فصلی فقط کتاب‌خوان‌ها را به خرید ترغیب می‌کند

عماد شاطریان، گرانی کتاب و شرایط جوی را از جمله مواردی می‌داند که روی میزان استقبال مردم از طرح پاییزه کتاب تاثیر گذاشته و تنها کتاب‌خوان‌ها را به کتاب‌خریدن ترغیب می‌کند.

عماد شاطریان، مسئول کتاب‌فروشی بیدگل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درخصوص میزان استقبال مردم از خرید کتاب در طرح پاییزه گفت: شوق و اشتیاق مردم در این طرح نسبت به طرح تابستانه کمتر بوده و استقبال از کتاب‌فروشی‌ها آنطور که انتظار می‌رفت، نیست.

وی اضافه کرد: دلیل این کاهش خرید، کمی به شرایط جوی آب و هوا و گرانی کتاب‌ها بازمی‌گردد؛ چراکه تخفیف 20 درصد تا سقف خرید 120 هزار تومان مبلغی برای ترغیب مخاطبان جهت خرید کتاب نیست.

این کتاب‌فروش با بیان گرانی کاغذ و تاثیرگذاری بر کاهش قدرت خرید مردم اظهار کرد: مبلغ 120 هزار تومان تنها برای خرید یک جلد کتاب مناسب است و این مبلغ آنقدر وسوسه‌کننده نیست که مخاطبان را برای خرید کتاب‌ ترغیب کند و این مسئله به شدت در بحث فروش کتاب تاثیر می‌گذارد.

شاطریان ادامه داد: برای ترغیب اهالی کتاب به کتاب‌خواندن باید سقف محدود خرید برداشته‌شود و به گرانی کتاب توجه بیشتری شود.

مسئول کتاب‌فروشی بیدگل با اشاره به تاثیرگذاری طرح‌های فصلی کتاب بر افزایش گردش مالی کتاب‌فروشی‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری طرح‌های فصلی کتاب بهتر از برگزارنشدن آن است چراکه طرح‌های فصلی برای کتاب‌فروشان گردش مالی ایجاد می‌کند اما به‌دلیل محدود بودن خرید و فروش کتاب مشکلاتی نیز بوجود می‌آورد.

وی افزود: تنها روند مثبتی که در طرح‌پاییزه امسال بوجود آمد، برابر شدن تخفیف و تعیین یک درصد واحد برای کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای بود که خرید را برای اهالی کتاب منصفانه‌ می‌کند.

عماد شاطریان در پایان با تاکید بر حمایت طرح پاییزه از اهالی کتاب‌خوان گفت: طرح‌های فصلی حمایت از ناشران و کتاب‌فروشان صرفا برای اهالی کتاب‌خوان مناسب است و آن‌ها را به خرید کتاب ترغیب می‌کند، چراکه فرصتی جهت خرید کتاب‌های موردعلاقه‌‌شان با تخفیف‌های 20 درصدی به آن‌ها می‌دهد اما مردم عادی را به کتاب‌خواندن تشویق نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها