شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
بخشودگی جرائم دیرکرد کتب امانی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی

بخشودگی جرائم دیرکرد کتب برگشتی کتابخانه‌های عمومی، از جمله برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در هفته کتاب است.

شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی، از بخشودگی جرائم دیرکرد کتب برگشتی کتابخانه‌های عمومی به میمنت هفته وحدت و هفته کتاب خبر داد.

وی تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، تمامی جرایم دیرکرد امانت کتاب کتابخانه‌های عمومی استان در صورت عودت یا تمدید کتاب از مورخه 23 لغايت 30 آبان ماه مورد بخشودگی  قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به مدت زمان امانت کتاب در استان، تصریح کرد: امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان برای اقشار مختلف متفاوت است، به‌طوری‌که برای دانشجویان و عموم مردم مدت امانت کتاب ۱۴ روز بوده و برای پژوهشگران و دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا مدت امانت کتاب با توجه به نیاز آنها بیشتر خواهد شد.

خدایی با اشاره به امکان تمدید آنلاین کتاب بدون مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: منابع موجود کتابخانه‌ها را در صورتی که توسط عضو دیگری رزرو نشده باشد، می‌توان ۲ دوره متوالی یعنی به مدت ۲۸ روز تمدید کرد.

وی با بیان اینکه این بخشودگی شامل تمام کتاب‌های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد، از اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان خواست تا با عودت به‌موقع کتاب‌ها امکان استفاده عموم مردم عزیز از کتاب‌ها را فراهم کنند.

شهرام خدایی یاد اضافه کرد: در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در هفته کتاب، این جرائم بخشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها