شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
سرودن برای نوجوانان لذت‌بخش‌تر است

اشکان پورکیوانی از سرودن مجموعه شعر جدیدی برای نوجوانان با عنوان «آخر تمام قصه‌ها» خبر داد و گفت: سرودن برای نوجوانان برایم لذت‌بخش‌تر است، چون هنوز از نظر سنی به مخاطب نوجوان نزدیک‌ترم و بهتر می‌توانم با دنیا و فضای ذهنی‌شان ارتباط برقرار کنم.

اشکان پورکیوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش گفت: مجموعه شعری برای نوجوانان سروده‌ام به عنوان «آخر تمام قصه‌ها» و آن را برای چاپ به انتشارات مدرسه تحویل داده‌ام.
 
این شاعر در ادامه توضیح داد: این مجموعه شامل 17 شعر در قالب نیمایی برای نوجوانان است و موضوعات آن کاملا متفاوت با دو مجموعه شعر قبلی‌ام در حوزه نوجوان، یعنی «چشم‌هایم همه توست» و «لحظه‌های ساکت پیاده‌رو» است. موضوعات این کتاب بیشتر برگرفته از اتفاق‌های روزمره و موضوعاتی است که دغدغه نوجوان امروزی است و سعی کرده‌ام از تکرارگویی بپرهیزم.
 
او درباره سایر آثار نیز بیان کرد: همچنین مجموعه شعری هم برای بزرگسالان آماده چاپ دارم. این مجموعه شامل 75 شعر در قالب سپید است اما هنوز عنوانی برایش انتخاب نکرده‌ام.
 
پورکیوانی گفت: در این مجموعه به دغدغه‌های فکری بزرگسالان پرداخته‌ام و موضوعاتش با مجموعه شعر قبلی‌ام در این حوزه کاملا متفاوت است البته در این مجموعه موضوعات عاشقانه نسبت به سایر موضوعات غالب‌تر است.
 
این شاعر، در مقایسه سرودن برای گروه سنی بزرگسال با نوجوان توضیح داد: درواقع سخت‌تر بودن سرودن برای گروه‌های سنی مختلف برمی‌گردد به میزان شناخت از مخاطبان. مثلا اگر کسی مخاطب کودک را نشناسد، می‌گوید سخت‌ترین کار سرودن برای مخاطب کودک است. برای من همیشه سرودن برای نوجوانان لذت‌بخش‌تر است، چون هنوز از نظر سنی به مخاطب نوجوان نزدیک‌ترم و بهتر می‌توانم با دنیا و فضای ذهنی‌شان ارتباط برقرار کنم.
 
اشکان پورکیوانی از شاعران جوانی است که هم در حوزه نوجوان و هم بزرگسال آثاری را منتشر کرده است ازجمله آثار او می‌توان به «من به دنیا آمدم تا از تو بنویسم»، «سایه‌های کوتاه سایه‌های بلند» و «عاشقانه‌های شکار» در حوزه بزرگسال و «چشم‌هایم همه توست» و «لحظه‌های ساکت پیاده‌رو» در حوزه نوجوان اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها