چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
تشکیل اتاق فکر صنعت چاپ در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران

تشکیل اتاق فکر صنعت چاپ با هدف پیش‌بینی راهکارهای رفع مشکلات و معضلات صنعت چاپ از جمله تصمیمات شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه به شمار می‌آید.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست شب گذشته (سه‌شنبه 21 آبان) شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، عنوان کرد: این نشست با حضور نمایندگانی از دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران، اتحادیه کاغذ و مقوا، تعاونی چاپخانه‌داران، اتحادیه چاپخان‌داران، اتحادیه لیتوگرافان و اتحادیه صحافان تهران برگزار شد.
 
وی افزود: در جلسه شب گذشته شورا، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات و دغدغه‌های صنعت چاپ در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران تصویب شد.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه هر سال مهمانان زیادی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای بازدید به نمایشگاه می‌آیند، گفت: قرار است مجموعه‌ای از مشکلات و نیازهای صنف توسط اعضای شورای سیاست‌گذاری تجمیع و آماده شود تا در بازدید و دیدارها به صورت مطالبه از مسئولان پیگیری شود.
 
وی تاکید کرد: در این نشست بر لزوم توسعه و گسترش ارتباط بین تولیدکنندگان و چاپخانه‌داران که نتیجه نهایی آن تولید رونق داخلی است تاکید شد؛ زیرا یکی از اهداف نمایشگاه، به نمایش گذاشتن توانمندی‌های صنعت چاپ کشور و توسعه ارتباط بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

به گفته ابوالحسنی، تاکید بر برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی هم‌زمان با روزهای نمایشگاه و آموزش فناوری‌ها و تکنیک‌های جدید چاپی به شرکت‌کنندگان نیز از دیگر موضوعات این نشست بود.
 
وی همچنین برنامه‌ریزی برای حضور روسای اتحادیه‌های استانی و چاپخانه‌داران شهرهای مختلف را از دیگر دستاوردهای این نشست دانست و گفت: با توجه به حضور شرکت‌ها و چاپخانه‌داران استان‌های مختلف در نمایشگاه، قرار است زمینه‌های حضور فعالان چاپ استانی در نمایشگاه فراهم شود تا این ارتباطات کاری میان چاپخانه‌داران توسعه پیدا کند.
 
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران 8 تا 11 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه تهران برگزار می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها