چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
مشارکت بیش از 70 نهاد در اجرای برنامه‌های هفته کتاب

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: بیش از 70 نهاد و موسسه در اجرای برنامه‌های هفته کتاب در کشور همکاری می‌کنند.

نیکنام حسینی‌پور دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، ضمن گرامیداشت این مناسبت با هفته وحدت، گفت: تقارن این دو هفته می‌تواند نقطه عطفی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی باشد زیرا بزرگترین معجزه پیامبر اکرم (ص) کتاب قرآن کریم است که این امر نشان‌دهنده اهمیت ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته کتاب در یزد، پنجمین پایتخت کتاب ایران، یادآور شد: برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در یزد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پی گرفته می‌شود.

وی افزود: اعتقاد داریم که کتابخوانی بایستی از سنین کودکی شروع شود که با توجه به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توجه به سنین کودکی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی، دو روز از هفته کتاب را به این قشر اختصاص داده‌ایم و با همین سیاست نیز آغاز هفته کتاب را با زنگ دانایی در مدرسه شاهد یزد برگزار کردیم.

حسینی‌پور ادامه داد: ما سعی می‌کنیم تا با اجرای برنامه‌ها با محوریت کودکان و نوجوانان عادت رفتاری را در این قشر ایجاد کرده و در زندگی آنها نهادینه کنیم و از این طریق بتوانیم در آینده والدینی کتابخوان داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌های هفته کتاب با زنگ دانایی آغاز شده و در ادامه نیز تجلیل از کتابداران کشوری به میزبانی یزد و همچنین جشنواره میراث مکتوب رضوی با محوریت بررسی پایان نامه‌ها و مقالات 40 سال گذشته با موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی اضافه کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی تا 30 آبان ماه جاری ادامه دارد و در سراسر کشور نیز با حمایت و همکاری بیش از 70 نهاد و سازمان این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

حسینی پور در ادامه نیز بیان کرد: در این راستا نیز در این هفته آغاز طرح پاییزه کتاب را داریم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح علاوه بر تهران در کتابفروشی‌های استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، کتابفروشی‌های استانی می‌‎توانند از ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه (۲۱ آبان ماه) با مراجعه به سایت Tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸ اقدام کنند.

به گفته مدیرعامل خانه کتاب، طرح پاییزه کتاب ۹۸ از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه در سراسر کشور اجرا خواهد شد و خریداران کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند. ضمن اینکه کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب، برای تایید شرکت در طرح پاییزه کتاب نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط