شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
تشریح جزئیات همایش «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان»

نخستین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» دوشنبه 27 آبان با همکاری خانه کتاب برگزار می‌شود.

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نخستین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «فرصت‌ها و چالش‌های ادبیات داستانی کودک و نوجوان» توضیح داد: این همایش در آستانه هفتمین سالگرد راه‌اندازی گرایش ادبیات کودک و نوجوان، گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید بهشتی، برای نخستین بار است که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و احتمال تداوم آن وجود دارد و به‌دلیل اینکه بانی این همایش، دانشگاه شهید بهشتی بود، عنوان «نخستین» را به آن اضافه کرده‌ایم.
 
دبیر علمی نخستین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شهید بهشتی درباره برنامه‌های این همایش گفت: ممکن است روز 27 آبان به عنوان روز کتاب کودک نامگذاری شود. این همایش هم دوشنبه 27 آبان 1398 از ساعت 8:30 صبح تا 17 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
 
این استاد دانشگاه، با اشاره به اینکه ظرفیت همایش 270 نفر است و پیش‌ثبت‌نام‌های آن درحال انجام است، افزود: فراخوان این همایش شهریورماه منتشر شد و تا پایان مهرماه 86 مقاله علمی به دبیرخانه رسید که از آن‌ها 12 مقاله برای چاپ انتخاب شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: در این روز 16 ارائه مقاله و سخنرانی داریم. برخی سخنرانان از اعضای شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان هستند. همچنین جایزه برندگان کشوری نویسندگان خلاق در حوزه دانشجویی اهدا می‌شود.
 
جلالی یادآور شد: در این روز به موازات همایش، جشنواره نویسندگی خلاق دانشجویان را داریم. همچنین دو کارگاه نویسندگی خلاق با تدریس مرجان فولادوند و کارگاه میراث فرهنگی در ادبیات کودک با تدریس لیلا کفاش‌زاده در دو پنل موازی در تالار مولوی با ظرفیت 270 نفر و تالار ناصرخسرو با ظرفیت 90 نفر برگزار می‌شود. همچنین کارگاه نقد کتاب کودک و نوجوان با تدریس سیدعلی کاشفی خوانساری یکشنبه 26 آبان‌ماه برگزار می‌شود. علاوه بر این خانه کتابدار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهر هشتم هم در حاشیه این همایش غرفه دارند.
 
به گفته دبیر علمی همایش، نوش‌آفرین انصاری، افسون امینی، نیکنام حسینی‌پور، حمیدرضا شاه‌آبادی، قدم‌علی سرامی، رضا محمدی چابکی، یحیی قائدی و افرادی که مقالاتشان پذیرفته ‌شده از مدعوین و سخنران‌های این همایش هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها