چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
موفقیت در پاییزه کتاب بستگی به میزان بودجه کتاب‌فروشان دارد

محمد زارع، معتقد است، با توجه به استقبال مردم از طرح‌های حمایتی بودجه پاییزه کتاب افزایش پیدا کند تا کتاب‌فروشان با مشکل کمبود سهیمه مواجه نشوند.

محمد زارع،‌ مدیر انتشارات و کتاب‌فروشی «رود» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره «پاییزه کتاب» بیان کرد: برگزاری طرح‌های فصلی اقدام مثبت و موثری است و امید‌واریم با توجه به اینکه مردم به واسطه تبلیغات و همچنین برگزاری 11 دوره، استقبال قابل‌توجهی از آن داشته‌اند، بودجه و سهمیه کتاب‌فروشان در پاییزه کتاب، افزایش پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که در 11 دوره طرح‌های حمایتی مشارکت داشته است، افزود: حداقل تجربه ما در کتاب‌‌فروشی «رود» نشان داده سهمیه‌مان پیش از پایان طرح به پایان می‌رسد؛ در‌حالی‌‌که نمی‌توانیم به این دلیل مخاطب را از خرید منصرف کنیم؛ بنابراین مجبوریم تخفیف خارج از طرح در نظر بگیریم.

به گفته زارع، موفقیت در پاییزه کتاب نیز بستگی به میزان بودجه کتاب‌فروشان دارد.     
             
زارع ادامه داد: بهتر بود دست کتاب‌فروش‌ها در بهره‌مندی از تخفیف‌های طرح‌های فصلی باز بود چراکه سود فروش با توجه به میزان تخفیف 25 درصدی و همچنین افزایش روزافزون قیمت تمام شده کتاب، نا‌چیز است.     
 
وی درباره یکسان‌‌سازی تخفیف کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای بیان کرد: برابری تخفیف کتاب‌های تالیف و ترجمه در طرح پاییزه کتاب، رویکرد مناسبی است چراکه به نظر نمی‌رسد، اختلاف تخفیف در تقویت جریان تولید و کتابخوانی کمک کند.

زارع  ادامه داد: نمی‌توان با نگاه خطی کتاب‌ها را پرفروش کرد. کتاب‌های روز باید معرفی و شناسانده و پدیدآورندگان آثار مورد پسند مردم، تشویق شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها