سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
زنگ آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از پایتخت کتاب به صدا درخواهد آمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از شروع برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد خبر داد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به آغاز برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از یزد، پایتخت کتاب ایران، گفت: همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، برنامه‌‌های ترویج کتاب و کتابخوانی با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایتخت کتاب ایران شروع می‌شود.

به گفته وی، اختتامیه اولین جشنواره ملی فرهنگ مکتوب رضوی، آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی آذریزدی، آیین رونمایی از نخستین مرامنامه کپی رایت کشور و برگزاری برنامه تجلیل از کتابداران سراسر کشور از جمله این برنامه‌‌ها است.

جوادیان زاده بیان کرد: آغاز بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در 23 آبان با برگزاری برنامه ملی روز کتاب خواهد بود که امسال برای اولین سال، این برنامه از تهران خارج شده و یزد پایتخت کتاب ایران میزبان این رویداد خواهد بود که این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.


وی افزود: این برنامه‌‌ها در روز یزد پایتخت کتاب ایران با حضور محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادای احترام به سومین شهید محراب و نواخته شدن زنگ دانایی در مدارس استان یزد و همچنین بازدید از باشگاه‌‌های کتابخوانی آغاز می‌شود و در ادامه نیز بازدید از کتابخانه تخصصی قرآنی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگی، بازدید از طرح کتاب وحدت ادیان و ... برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: با توجه به اهمیت حضور رسانه‌‌ها در پوشش برنامه‌‌های این هفته، شاهد حضور خبرنگاران کشوری حوزه کتاب نیز در این برنامه‌‌ها در یزد هستیم تا بتوانیم اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط