دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کمر «اکتبر» زیر بار هزینه‌ها خم شده است

کتابفروشی اکتبر کرج، زیر بار هزینه‌ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته است؛ هرچند مردم و برخی نهادها در تلاش‌اند که این کتاب‌فروشی را به‌نوعی حفظ کنند.

صدرا حسینی، مدیر کتاب‌فروشی «اکتبر» در کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به احتمال تعطیلی این کتاب‌فروشی بیان کرد: اکتبر پنج سال پیش با کمک دوستان و با وام‌های بانکی، در فروشگاهی به مساحت 500مترمربع افتتاح شد و از آن زمان تا به‌حال به‌صورت کج دارومریض به فعالیت خود ادامه داده است.

حسینی با اشاره تاثیر منفی افزایش هزینه‌های تولید کتاب بر اداره کتاب‌فروشی‌ها ادامه داد: با توجه به مشکلات بازپرداخت وام بانکی، افزایش هزینه‌های تولید کتاب و کاهش مشتری، مجبور شدم برای ادامه حیات کتاب‌فروشی به‌دنبال شریک باشم.

وی افزود: بعد از گذشت سه ماه، شریکم با این استدلال که سرمایه‌گذاری در حرفه کتاب‌فروشی اشتباه است، به شراکتمان پایان داد. با توجه به سود سنگین بازپرداخت وام‌های بانکی به این نتیحه رسیدم که نباید در فعالیت‌های فرهنگی؛ به‌ویژه زمانی که از بازده اقتصادی آن اطمینان نداریم، وام گرفت. بنابراین در اوضاع فعلی بازار کتاب، عطای فعالیت فرهنگی و کتاب‌‌فروشی را لقا‌یش بخشیم.

حسینی با اشاره به تشکیل کمپین مردمی حمایت از کتاب‌فروشی «اکتبر» گفت: به پیشنهاد اهالی محل و همچنین برخی از اعضای شورای شهر کرج، کمپین حمایت از کتاب‌فروشی اکتبر تشکیل شده است. در این کمپین از مردم دعوت شده تا با خرید کتاب مانع از تعطیلی کتاب‌فروشی اکتبر شوند. هفته گذشته نیز رحیم خستو، عضو کمیسیون فرهنگی، سخنگو و نائب رئیس شورای شهر کرج به کتاب‌فروشی آمد. دیدار و گفت‌و‌گویی داشتیم و در جریان شرایط دشوار ادامه فعالیت اکتبر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما با وجود این همراهی از خودم می‌پرسم تا چه مدت می‌توان ادامه داد؟ آیا بعد از چند دوباره شرایط دشوار امروز تکرار نخواهد شد؟    

این کتاب‌فروش گفت: کتاب‌‌فروشی اکتبر مانند بسیاری از کتاب‌فروشی‌ها و شهر‌کتاب‌ها از برند و پشتوانه مالی بهره‌مند نیست و پایین بودن میزان فروش باعث شده کمر ما زیر هزینه‌ها خم شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها