دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
اجرای ۳۰۰ برنامه کتابخوانی در ۱۱۰ کتابخانه هم‌زمان با هفته کتاب در تهران

بیش از ۳۰۰ برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی هم‌زمان با بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.

ایمان کرد، مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: هم‌زمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران حدود ۳۰۰ برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم که قرار است در ۱۱۰ کتابخانه این سازمان در موضوعات و محوریت‌های مختلف برگزار شود.
 
وی ادامه داد: این برنامه‌ها بر چهار محور استوار شده است که نخستین محور آن توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر آن است. محور دوم اخلاق و رفتار شهروندی، محور سوم توجه به هویت دینی و محور چهارم توجه به هویت بومی است.
 
کرد با بیان اینکه شعار برنامه‌های هفته کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری «کتاب سایه‌بان شهر» است، گفت: قرار است برنامه‌های مختلفی که برای این ایام پیش‌بینی شده‌اند به صورت پراکنده در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران اجرایی شود و در این زمینه طرح‌ها و اقدامات متنوعی نیز در نظر داریم.
 
وی با اشاره به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و افزود: در مدیریت امور کتابخانه برنامه متمرکزی با عنوان «کتابخانه‌گردی» داریم که بر اساس آن در هفته کتاب به همراه مدیران شهری از کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بازدید مي‌کنیم.
 
کرد یادآور شد: همچنین قرار است هم‌زمان با هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ثبت‌نام رایگان یکساله در ۱۱۰ کتابخانه سازمان انجام شود. همچنین جرایم دیرکرد بازگرداندن کتاب به کتابخانه‌ها نیز بخشوده شود.
 
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه رونمایی کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است، توضیح داد: سلسله‌ نشست‌های رونمایی از آثار تازه منتشر شده ناشران همچنین جلسات نقد و بررسی کتاب نیز در هماهنگی با فرهنگسراهای مناطق مختلف تهران برنامه‌ریزی شده است.
 
کرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب هم‌زمان با هفته کتاب، گفت: قرار است ۱۱۰ نمایشگاه کتاب در این ایام و در ورودی فرهنگسراهای تهران برپا شود و کتاب‌های تازه منتشر شده در اختیار مردم و شهروندان قرار گیرد.
 
وی همچنین از برنامه «یک کتاب یک نویسنده» خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده از هر منطقه با هدف آشنایی شهروندان هر منطقه با نویسندگان و شعرایی که در همان مناطق زندگی می‌کنند، این برنامه اجرا خواهد شد تا مردم بیشتر با فرهیختگان محله خود آشنا شوند.
 
کرد درباره برگزاری یک کارگاه آموزشی نیز گفت: کارگاه آموزش مهارت‌های مطالعه با حضور کارشناسان عرصه کتابداری و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های ما در هفته کتاب است که در قالب کارگاه‌های تخصصی و غرفه‌های مشاوره و آموزش فردی در فرهنگسراها برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه طرح مبادله کتاب نیز از دیگر اقدامات دفتر کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، عنوان کرد: در این طرح که با همکاری کتابخانه ملی در مناطق ۲۲‌گانه تهران برگزار می‌شود، شهروندان می‌توانند کتاب‌های مطالعه شده در خانه را به کتابخانه‌ها و فرهنگسراهای تهران اهدا کنند تا دیگران نیز از این آثار بهره ببرند.
 
به گفته کرد، برگزاری دهمین دوره جشن کتاب‌یار با حضور ۴۰۰ نفر از کتابداران کتابخانه‌های تهران و تجلیل از کتابداران برتر، همچنین دیدار با پیشکسوتان حوزه کتابداری نیز از دیگر برنامه‌های هفته کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌شمار می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها