شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
ناتوانی ما در حل بعضی از مشکلات به کتاب نخواندن برمی‌گردد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک دلیل اصلی ناتوانی ما در حل بعضی از مشکلات به کتاب نخواندن و ندانستن ما برمی‌گردد.

مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مسیر توانستن و توانمند شدن افراد از دانستن می‌گذرد و دانستن با کتاب خواندن و مطالعه و کسب علم و اطلاعات است که به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه شکوفایی و رشد جوامع نیز نیازمند به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: انسان بدون دانستن و دستیابی به دانایی قادر به حل مشکلات نیست؛ بنابراین دانستن، قدم اول برای حل مشکلات است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلش شورای اسلامی اضافه کرد: خواندن کتاب، بهترین راه برای دانستن و حل مشکلات مختلف جامعه است، پس لازم و ضروری است که تمام اقشار و مدیران، تاجران، فرهنگیان و مردان سیاسی، کتاب‌دوست و کتابخوان باشند.

پزشکیان ادامه داد: کتاب اطلاعات را بدون ‌منت در اختیار همه قرار می‌دهد و یک دلیل اصلی ناتوانی ما در حل بعضی از مشکلات به کتاب نخواندن و ندانستن ما برمی‌گردد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شوق و اشتیاق مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه اخیر کتاب تبریز، افزود: اگر ما باید در نمایشگاه‌ها، مخاطب را درست راهنمایی کنیم و اطلاعات او را در حوزه کتاب افزایش دهیم ، نتیجه بهتری خواهد داد.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور حدود 900 ناشر از ایران و کشور‌های مختلف اروپایی و آسیایی، از 29 مهر تا 4 آبان‌ماه جاری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها