پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مقیمیان: سرودن برای نوجوانان راحت‌تر از بزرگسالان است

جعفر مقیمیان، شاعر مجموعه «در دلم کبوتری‌ست» معتقد است سرودن برای گروه سنی نوجوان راحت‌تر از بزرگسال است.

جعفر مقیمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «در دلم کبوتری‌ست» که به تازگی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) منتشر شده، گفت: این مجموعه، نخستین کتاب شعری است که از من در حوزه نوجوان منتشر شده است.
 
این شاعر همدانی، افزود:‌ تخصص من بیشتر در زمینه غزل‌سرایی است و تا به‌حال غزل‌های زیادی برای بزرگسالان سروده‌ام که هنوز منتشر نکرده‌ام.
 
وی درباره گرایشش به حوزه نوجوان گفت: چند سالی‌ست که با کمال شفیعی، از شاعران هم‌شهری‌ام دوستی و آشنایی دارم، این دوستی بهانه‌ای شد تا کتاب‌های شعری که برای نوجوانان سروده را بخوانم و با این حوزه بیشتر آشنا شوم. کم‌کم این انگیزه در من ایجاد شد که به مطالعه و پژوهش و فعالیت در این حوزه بپردازم.
 
مقیمیان ادامه داد: این کتاب شامل 19 شعر در قالب نو و نیمایی برای نوجوانان است که سرودن آن‌ها حدود دو ماه زمان برد.
 
وی سرودن برای بزرگسالان را سخت‌تر از سرودن برای نوجوانان دانست و گفت: سرودن برای بزرگسالان مخصوصا غزل‌سرایی، سخت‌تر و نیازمند مطالعه گسترده و خواندن مجموعه‌های ارزشمندی است که در این حوزه سروده شده و شاعر باید تلاش کند اشعارش در حد اشعار قوی و مطرحی باشد که تا به‌حال سروده شده اما شعر کودک و نوجوان عمر زیادی ندارد و کمتر از صد سال است و هنوز شکوفا نشده و راه درازی پیش رو دارد و سرودن برای این گروه سنی راحت‌تر است.
 
 

«زبان نرم آب، جوانه، گنجشنک، عکس کوچه، در مسیر آفتاب، بی‌هوا، زیارت، در دلم کبوتری‌ست، خواب زمستانی، مادر، هفت‌سین، انقلاب، در کنار باغچه، ماه مهربان، جیرجیرک، دفتر بهار، رد پای تو، برگ‌ها نوبهار» عنوان شعرهایی است که در این مجموعه منتشر شده است.
 
در شعر «خواب زمستانی» می‌خوانیم:
«وقتی باد سرد آذرماه می‌آید
برگ درخت آهسته می‌ریزد
جوی تمام کوچه‌ها را آب می‌گیرد
چشم درخت مهربان را خواب می‌گیرد
یک خواب طولانی زمستانی!»
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) کتاب «در دلم کبوتری‌ست» را با شمارگان هزار و 250 نسخه با قیمت 180 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شرمین ندیمی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    آقای مقیمیان علاوه بر اینکه شاعر خوبی هستند شخصیت فوق العاده ای هم دارند،موفق و مؤید باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها