شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه فراخوان داد

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با اعلام آغاز به کار بیست و دومین دوره این همایش، گفت: این دوره از همایش کتاب سال حوزه با هدف شناسایی کتاب‌ها و نویسندگان برتر حوزوی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: این دوره از همایش کتاب سال حوزه با هدف شناسایی کتاب‌ها و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آن‌ها به جامعه علمی و ارتقای سطح پژوهش‌های دینی و حوزوی برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این همایش به برادران و خواهران حوزوی داخل و خارج کشور اختصاص دارد با این حال، کتاب‌های ارسالی باید برای اولین بار در سال 1398 به چاپ رسیده باشند. البته علاوه بر کتاب‌های چاپ شده پایان‌نامه‌های سطح 4 (دکتری) نیز پذیرفته می‌شود.
 
مقیمی گفت: آثاری پذیرفته می‌شوند که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق یا ترجمه شده باشند.
 
این استاد حوزه به محورهای ویژه‌ همایش هم اشاره کرد و یادآور شد: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزویان برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه، محورهای ویژه‌ای ازسوی شورای سیاست‌گذاری همایش اعلام شده است؛ ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)، محیط‌ زیست و منابع طبیعی، ازجمله محورهای ویژه همایش است.
 
مقیمی یکی از امتیازات این همایش را عربی‌نویسی پژوهش‌ها برشمرد و بیان کرد: به‌منظور ترویج و توسعه عربی‌نویسی پژوهش‌ها در میان حوزویان، به آثاری که به زبان عربی نوشته شوند، نیز امتیاز ویژه اختصاص می‌یابد.
 
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه از دیگر امتیازهای ویژه را پرداختن به محورهای ویژه‌ی همایش دانست و گفت: برای تشویق پدیدآوران، و تبیین جایگاه و اهمیت محورهای ویژه، به آثاری که مرتبط با یکی از این محورها باشد، امتیاز ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.
 
وی در پایان گفت: در مرحله نخست،‌ پدیدآورندگان آثار تا 31 خردادماه 1399 فرصت دارند با مراجعه به سامانه اینترنتی همایش به نشانی www.ketabehowzeh.ir نام‌نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کنند و سپس با بهبود شرایط و اعلام دبیرخانه همایش، فرصت جدیدی برای ارسال نسخه‌های کتاب داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها