شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
معرفی پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

​مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور شهر پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت گفت: برنامه پایتخت کتاب ایران با رونمایی از کتاب‌هایی در معرفی یزد به عنوان شهری جهانی در این نمایشگاه برگزار شد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد کتاب دنیا گفت: امسال شهر جهانی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت حضور پیدا کرده و به ارائه دستاوردهای خود در زمینه فرهنگی و کتابخوانی می‌پردازد.

وی افزود: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران و همچنین چشم‌انداز این استان به جهت ورود به عرصه پایتختی کتاب جهان، مقرر شد که بخشی از غرفه کتاب ایران در نمایشگاه فرانکفورت به این استان اختصاص داده شود که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر یزد این امر محقق شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: زمان برگزاری این نمایشگاه بزرگ کتاب از 24 تا 28 مهرماه است که غرفه جمهوری اسلامی ایران با طراحی بر اساس نمادها و سمبل‌های فرهنگ و معماری یزد، توانسته حال و هوای فرهنگ این شهر جهانی را به خود بگیرد.

وی بیان کرد: روز 25 مهرماه نیز به عنوان «روز پایتخت کتاب ایران» بود که در این روز برنامه‌های فرهنگی و رونمایی از کتاب‌های معرفی یزد به زبان‌های آلمانی، مجاری و انگلیسی با حضور شهردار یزد و مسئولان ملی و بین المللی حاضر در نمایشگاه صورت گرفت.

جوادیان زاده ادامه داد: هر ساله بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت کننده از بیش از ۱۰۰ کشور در این رویداد حاضر می‌شوند و آمار بازیدکنندگان این نمایشگاه در دوره قبل ۲۸۵ هزار نفر اعلام شده و بیش از ۴ هزار برنامه در این نمایشگاه اجرا می‌شود و حدود ۱۰ هزار خبرنگار و بلاگر رویدادهای این نمایشگاه را پوشش می‌دهند.

وی گفت: غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های گذشته از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با مشارکت تشکل‌های صنفی نشر و ناشران در غرفه‌های به متراژ ۱۹۰ مترمربع برپا شده است. رایزنی فرهنگی ایران در برلین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، شورای شهر یزد و دبیرخانه طرح گرنت در غرفه ملی ایران فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط