شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
اعلام جزئیات جشنواره شعر یادمان قیصر امین‌پور

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» گفت: داوری این دوره از جشنواره را عبدالجبار کاکایی، حمیدرضا شکارسری و بهمن ساکی بر عهده دارند.

حمید بهداروندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان این مطلب گفت: جشنواره شعر در کوچه آفتاب که تا دوره دهم به صورت همایش برگزار می‌شد، امسال برای دومین سال متوالی در سطح ملی و جشنواره‌ای در سه بخش بخش آئینی، دفاع مقدس و پژوهشی زندگی و آثار شاعر انقلاب و دفاع مقدس در نهم آبان ماه در گتوند برگزار می‌شود.

وی این جشنواره را یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان خوزستان و کشور برشمرد و تصریح کرد: جشنواره ملی شعر «در کوچه آفتاب» بزرگداشت زنده‌یاد قیصر امین‌پور که به نام شاعر انقلاب و دفاع مقدس نامگذاری شده است، به عنوان برنامه فرهنگی، هنری مهم و شاخص در سطح استان و کشور باید در شان و جایگاه واقعی قیصر شعر ایران برگزار شود است.

بهداروندی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار از 20 مهرماه تا 25 مهر تمدید شد و پس از آن کار داوری آثار آغاز می‌شود.


دبیر جشنواره شعر «در کوچه آفتاب» گفت: تاکنون آثار زیادی از تهران، اصفهان، قم، مشهد، رشت، نیشابور، یاسوج و بیشتر شهرستان‌های استان به دبیرخانه رسیده است و با توجه به اینکه سال گذشته بیش از ۶۰۰ اثر به جشنواره ارسال و داوری شد، انتظار می‌رود امسال نیز با توجه به ملی شدن جشنواره تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند اضافه کرد: در راستای برگزاری باکیفیت جشنواره ستادی در فرمانداری به ریاست فرماندار تشکیل شد و اکثر ادارات شهرستان برای هرچه با شکوه برگزار کردن این رویداد مهم اعلام آمادگی کردند.

بهداروندی با تاکید بر سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره، بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان از جمله شاعران، هنرمندان، انجمن‌های فرهنگی و هنری، خبرنگاران، چاپخانه‌ها و صاحب نظران برای برگززاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به بخش‌های دیگر این جشنواره گفت: در جشنواره دوازدهم مانند سال‌های گذشته در کنار جشنواره، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «در مسیر باد» آثار اساتید برجسته خوشنویسان استان خوزستان در گالری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در پایان یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و شناخت بیشتر آثار زنده‌یاد «قیصر امین‌پور» مسابقه کتابخوانی از آثار این شاعر فرزانه طراحی شده که با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گتوند قبل از جشنواره برگزار و از نفرات برتر این مسابقه فرهنگی در روز برگزاری جشنواره تجلیل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها