دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
برای فروش رایت به نمایشگاه فرانکفورت نمی‌روم

افشین شحنه‌تبار، ضمن تشریح برنامه‌های حضور در هفتا‌دو‌یکمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت، درباره حضور مجدد در این رویداد بعد از یک سال غیبت گفت: شرایط اقتصادی این روزها، نسبت به سال گذشته، مطلوب‌تر شده است.

افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات شمع‌ومه در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌های حضور درهفتادو‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بیان کرد: رونمایی از دو عنوان کتاب «سردار بی بی‌مریم بختیاری» و ترجمه انگلیسی «حافظ» به قلم استاد بها‌ء‌الدین خرمشاهی در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران ازجمله برنامه‌های انتشارات «شمع‌و‌مه» در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. این آثار در سه سال گذشته منتشر شده‌اند.   
   
وی ادامه داد: از توماس اوگر، استاد دانشگاه برلین، برای حضور در مراسم رونمایی از «حافظ» دعوت شده است. طبق برنامه‌‌ریزی این رونمایی جمعه 26 مهر‌ماه برابر با 18 اکتبر برگزار می‌شود؛ علاوه‌براین به مناسبت  دویست‌وهفتادمین سالگرد تولد گوته، نشست بررسی دیوان شرقی و غربی گوته و کتاب حافظ، پیش‌بینی شده است. ادامه این نشست در خانه گوته برگزار می‌شود. کتاب «سردار بی‌بی مریم بختیاری» به قلم پریچهر سلطانی نیز 19 اکتبر رونمایی می‌شود.  
   
شحنه‌تبار درباره دیگر برنامه‌های انتشارات «شمع و مه» افزود: ملاقات با همکاران قدیمی را برنامه‌ریزی کرده‌ام. مهم‌ترین هدفم، توسعه روابط با این ناشران است. بیشتر سعی می‌کنم با ناشران خارجی زبان‌های مختلف مذاکره کنم؛ مانند اقداماتی که در فرانسه و لهستان انجام دادم. این رویکرد را به‌جای واگذاری حق‌رایت کتاب در پیش گرفته‌ام.

این ناشر با بیان این مطلب که بیشتر برنامه‌های «شمع‌و‌مه» در نمایشگاه فرانکفورت در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران، برگزار خواهد شد، افزود: در فرانکفورت نماینده کشورمان هستیم و برای رونق دادن به غرفه ملی تلاش کردیم تا بیشتر برنامه‌های انتشارات شمع‌و‌مه در غرفه انجام شود.

شرایط اقتصادی بهتر از سال گذشته است
شحنه‌تبار درباره حضور مجدد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بعد از یک‌سال غیبت گفت: پارسال زمان نمایشگاه فرانکفورت دقیقا با سونامی اقتصادی هم‌زمان شد، زمانی که به یکباره قیمت ارز، چندین برابر شد؛ بنابراین مجبور شدم، تقریبا همه برنامه‌های خارج از کشور، جز چند برنامه دانشگاهی را لغو کنم. شرایط اقتصادی این روزها، نسبت به سال گذشته، مطلوب‌تر شده است.

مدیر انتشارات شمع‌ومه درباره رویکرد موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی درعودت اجاره‌ بهای غرفه به ناشرانی که موفق به تبادل رایت سه کتاب شدند، بیان کرد: نخستین هدفم برای حضور در این دوره نمایشگاه فروش رایت نیست. برای نمایش آثاری که پیش از این تولید کردم در این رویداد حضور پیدا می‌کنم. من در نقش ناشر در این دوره از نمایشگاه حاضر می‌شوم نه آژانس ادبی؛ تمرکز اصلی من بر تولید است.

وی عودت اجاره‌بها غرفه به ناشرانی را که موفق به فروش رایت سه کتاب شوند، قابل‌توجه دانست و ادامه داد: فروش سه رایت در روزهای نمایشگاه به‌ویژه برای ناشران جدید که نخستین‌بار این حضور را تجربه خواهند کرد، بسیار دشوار است.
 
هفتادو‌یکمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از 24 تا 28 مهرماه (16 تا 20 اکتبر 2019) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها