شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
تلاش برای تربیت خوشنویسان جدید در حوزه کتابت قرآن

مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم هدف از اجرای مسابقه‌ای با همین عنوان را اضافه شدن خوشنویسان جدید در حوزه کتابت قرآن ذکر کرد.

احسان پورنعمان مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم قم و دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره تاسیس مدرسه کتابت قرآن کریم در قم گفت: با حمایت سازمان اوقاف و با هدف احیای خطوط ایرانی با تأکید بر خط نسخ ایرانی مدرسه کتابت قرآن کریم آغاز به کار کرد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسابقات قرآن محدود به هنرهای آوایی نشود، مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی‌های لازم را در خصوص مسابقه کتابت قرآن در دستور کار قرار داده و مدرسه کتابت قرآن نیز مجری این امر شد.
 
دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن با بیان اینکه مسابقات کتابت قرآن در سال‌های گذشته به‌صورت پراکنده برگزار می‌شد، یادآور شد: مرکز دارالکتابه دو دوره مسابقات کتابت قرآن را برگزار کرده است که هیچ کدام در سطح ملی نبوده است.
 
مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم هدف از اجرای این مسابقه را اضافه شدن خوشنویسان جدید به افراد فعال در حوزه کتابت قرآن معرفی کرد و ادامه داد: مبنا را بر این قرار دادیم که از خوشنویسان جدید حمایت شود تا بتوان در این زمینه نیز شاهد بروز خلاقیت‌ها باشیم.
 
دبیر اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم افزود: بر همین اساس فراخوان مسابقه در عید غدیر سال جاری اعلام شد و خوشنویسان 40 روز فرصت داشتند تا یک صفحه از قرآن را کتابت و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند. 70 نفر از خوشنویسان آثار خودشان را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری اولیه 28 نفر از شرکت‌کنندگان شامل 19 نفر از آقایان و 9 نفر از خانم‌ها به مرحله نهایی راه یافتند.
 
پورنعمان تصریح کرد: در بخش دیگری از رقابت‌ها به مسابقه کاتبان جوان اختصاص داشت که این شرکت‌کنندگان حداکثر 24 سال سن دارند و از بین 10 شرکت‌کننده 7 نفر از آنها به مرحله نهایی راه یافته‌اند.
 
وی ضمن معرفی اعضای هیئت داوران اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم گفت: سیدرضا یبنی رضی، سید علیرضا‌هاشمی نژاد و محمد علی قربانی، اعضای هیئت داوران و عبدالصمد حاج صمدی، سیدمحمدحسین نواب، سیدمصطفی حسینی و حامد شفیق، اعضای شورای سیاستگذاری این مسابقات را تشکیل می‌دهند.
 
دبیر اجرایی مسابقات کتابت قرآن در پایان به معرفی برگزیدگان هر دو بخش مسابقه پرداخت و گفت: در بخش کتابت فاخر مجید سعیدکافی رتبه اول، مصطفی رضایی رتبه دوم و اصغر کشاورز حداد و الهام میرطلایی رتبه سوم مشترک را کسب کردند و زهرا مفیدی، حبیب‌الله اسلامی، علیرضا یوسفی، فاطمه مهدی‌زاده و زهرا شیرازپور شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش کاتبان جوان نیز محمد پورقلی‌زاده رتبه اول، کوثر دهقانی رتبه دوم، آرین محزون و علی آمیغی رتبه سوم مشترک، و مرضیه مبشرعالی شایسته تقدیر شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها