سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
تلاش برای تبدیل قم به پایتخت کتاب ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب استان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا قم به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، به برنامه‌های ترویجی فرهنگ کتابخوانی در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: بالغ بر 200 برنامه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است که از این میان برپایی 21 آیین عزاداری حسینی و 19 نشست دورهمی با کتاب و روایت خوانی و تعزیه خوانی عاشورایی از برنامه‌های این اداره‌کل بوده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن اشاره به دیدار وی با استاندار قم در راستای فراهم کردن زمینه‌های انتخاب قم به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: با توجه به شایستگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب استان، موضوع تبدیل قم به پایتختی کتاب ایران را با استاندار مطرح کردیم و خواستار مساعدت و همیاری دستگاه‌های فرهنگی برای فراهم شدن زمینه‌های این موضوع شدیم.

 
وی اضافه کرد: استاندار قم با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه در استان به عنوان ام‌القری جهان اسلام از این پیشنهاد استقبال کرد و خواستار پیگیری دستگاه‌های فرهنگی استان در این رابطه شد.
 
جباری در ادامه ضمن تاکید بر ارائه خدمت به مردم و تجهیز و بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: تمام تلاشمان را به کار بسته‌ایم تا در سال جاری با تامین اعتبار نهایی، شاهد بهره‌برداری از پروژه کتابخانه نوبهار در سال 98 باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها