چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دانشگاهیان برای مبارزه با قاچاق کالا

مهرشاد کاظمی: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران دست در دست دانشگاه برای مبارزه با قاچاق کالا به اشاعه اطلاعات علمی و بهداشتی به عموم مردم پرداخته است.

مهرشاد کاظمی؛ مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چهارمین دوره نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم پزشکی و دارویی گفت: خوشبختانه سال به سال از نمایشگاه ایران فارما و نمایشگاه کتاب علوم پزشکی از سوی مخطبان و دانشگاهیان استقبال بیشتری می‌شود. با توجه به اینکه نمایشگاه ایران فارما نمایشگاه تخصصی است، وزارت ارشاد تصمیم گرفت بخش تخصصی فرهنگی این موضوع را پررنگ‌تر کند و خوشبختانه در این سال‌ها با استقبال بی‌نظیر ناشران حوزه پزشکی مواجه شدیم.
 
وی با اشاره به اهمیت انجمن‌های بیماری‌های خاص گفت: یکی دیگر از مواردی که شاید جای خالی آن در این نمایشگاه احساس می‌شود حضور انجمن‌های حمایت از بیماری‌های خاص است. اگر این انجمن‌ها درخواست برای حضور در این نمایشگاه را بدهند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای حضور بهتر آنها کمک خواهد کرد.
 
این مدیر مسئول از همکاری اداره کل ارشاد استان تهران با دانشگاهیان در جهت جلوگیری از قاچاق کالا گفت: چندی است اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران با دانشگاهیان در راستای اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از قاچاق کالاها به ویژه کالاهای بهداشتی و آرایشی همکاری را آغاز کرده است. این اداره مسئول کارگروه فرهنگی قاچاق کالا و ارز است که در مورد مسائل فرهنگی این کارگروه فعالیت جدی و اطلاع‌رسانی بسیاری را در دست اجرا دارد که هدف آگاهی مردم برای جلوگیری از کالاهای قاچاق است.
 
وی افزود: در واقع ما دو هدف اصلی داریم ابتدا اینکه مردم را برای عدم خرید کالاهای قاچاق آگاه کنیم و دیگر اینکه آن‌ها را برای خرید کالای داخلی با کیفیت ترغیب کنیم . از دیگر فعالیت‌هایی که در نیل این اهداف در نظر داریم آموزش چاپخانه‌داران در امر برچسب‌گذاری است که بدانند هر نوع برچسبی نباید روی هر کالایی زده شود و چاپخانه‌داران موظفند پیش از همکاری با شرکت‌ها از سلامت کالای آنها اطلاعا کامل داشته باشند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها