چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
رضایی خدوم بود و ‌هیاهو نداشت

احمد مسجد‌جامعی، دبیر فقید هشت دوره هفته کتاب و مشاور معاونت امور فرهنگی و معاونت پژوهشی وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را خدوم، بی‌حاشیه و تاثیر‌گذار بر حوزه فرهنگ؛ به‌ویژه عرصه کتاب معرفی کرد.

احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و هیات امنای موسسه خانه کتاب در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اظهار تاسف از درگذشت محسن رضایی دبیر هشت دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی بیان کرد: محسن رضایی، شخصیت دوست‌داشتی و آرامی داشت. او بی‌آنکه تظاهر کند، در مسائل مختلف با چارچوب ذهنی مرتبط، تاثیر‌گذار بود.

وی رضایی را خدوم عرصه فرهنگ دانست و افزود: در حوزه برنامه‌ریزی و نظارت مورد اعتماد من بود. نهاد‌های مختلف فرهنگ و هنر از ظرفیت‌های وی بهره می‌برند و درحالی‌که برخی جنجال‌هایشان بیشتر از فعالیت‌هایشان است،  مرحوم رضایی، صادقانه، بی‌حاشیه و دور از جنجال و هیاهو فعالیت می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات با بیان اینکه رضایی در عرصه رویداد‌های فرهنگی حضور موثری داشت، ادامه داد: سال‌هایی که کمتر کسی به فکر اهمیت حوزه کتابخوانی بود، اسناد فعالیت‌های عرصه کتاب از‌ جمله هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را جمع‌آوری کرد؛ آن‌چنان‌که مهم‌ترین فعالیت‌های هفته کتاب نیز مربوط به برنامه‌‌ها و عملکرد‌ مرحوم رضایی است.     
 
مسجد‌جامعی گفت: ایشان همچنین در شکل‌گیری ساختار، سازمان‌دهی و چگونگی تاثیر‌گذاری موسسه خانه کتاب نقش داشت. کمک برای طراحی جایزه دهخدا، ویژه کتاب‌های دانشگاهی هم از فعالیت‌های اخیر مرحوم رضایی بود. البته در چند سال‌ گذشته به دلایلی، کمتر در حوزه فرهنگ و هنر حضور داشت و عمدتا در حوزه مدیریت صنعتی فعالیت داشت.   

 وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های فرهنگی محسن رضایی گفت: مرحوم رضایی از افراد موثر در تدوین برنامه‌های سوم و چهار توسعه بود و پیش‌نویس‌ احکام عرصه فرهنگ هنر و اطلاع‌رسانی را تهیه می‌کرد. او همچنین سابقه مدیر‌یت کل دبیر‌خانه شورای فرهنگ عمومی را در کارنامه خود داشت. حضور و مشارکت فعال در ارزیابی پیش‌نویس برنامه اول و تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه دوم شهرداری تهران از‌ جمله دیگر سوابق این چهره فرهنگی است.رضایی حتی در نحوه دخالت شورایاران محلات در بودجه‌ریزی و بودجه‌نویسی نیز نقش داشت.

محسن رضایی، صبح سه‌شنبه(26 شهریور‌ماه) در تهران درگذشت. وی چندی‌پیش از سوی محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری بیست‌و‌هفتمین دوره هفته کتاب انتخاب شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها