یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
ارسال 932 اثر به دبیرخانه بیست‌ویکمین همایش کتاب سال حوزه

دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال 932 اثر به دبیرخانه بیست و یکمین دوره این همایش خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی، دبیر همایش کتاب سال حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به استقبال مولفان و پژوهشگران و ناشران از بیست و یکمین دوره این همایش با ارسال 932 اثر به دبیرخانه آن گفت: 717 عنوان کتاب و 215 عنوان پایان‌نامه سطح 4 (دکتری) حوزویان، مجموع آثار رسیده به بیست ‌و یکمین همایش کتاب سال حوزه را تشکیل می‌دهد که در گروه‌های بیست‌گانه داوری، مورد ارزیابی اجمالی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بیشترین تعداد آثار رسیده در گروه علمی کلام با 151 اثر و کمترین تعداد آثار رسیده در گروه علمی مدیریت با 6 اثر بوده است.

مقیمی حاجی در رابطه با آثار رسیده در محورهای ویژه این همایش گفت: از مجموع آثار رسیده، حدود 100 اثر در محورهای ویژه «سبک زندگی اسلامی» و «علوم انسانی اسلامی» بوده است.

دبیر همایش کتاب سال حوزه ادامه داد: کتاب‌های رسیده، برای اولین بار در سال 1397 منتشر شده و پایان‌نامه‌های سطح 4 (دکتری) رسیده نیز در سال 1397 دفاع شده است.

یادآوری می‌شود، معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، از سال 1378، همه ساله «همایش کتاب سال حوزه» را برگزار می‌کند و آثار مکتوبی که از سوی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق و ترجمه شده باشند، در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها