یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
نصب سردیس قیصر‌امین‌پور تا 20 روز دیگر

سیدمجتبی موسوی از مذاکره با سازنده سردیس قیصر‌امین‌پور برای ساخت سردیس جایگزین و نصب آن تا 20 روز دیگر خبر داد.

سیدمجتبی موسوی، معاون فرهنگی سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره جایگزین سردیس به سرقت رفته قیصر امین‌پور بیان کرد: با توجه به درخواست شهرداری منطقه 2 تهران برای ساخت سردیس جایگزین اقدامات اولیه انجام شده است. خوشبختانه الگوی نخست، حفظ شده است.

وی افزود: حسین علی‌عسگری، سازنده سردیس قیصر‌امین‌پور از هنرمندان زبده این عرصه است و قرار است سردیس جایگزین هم به دست سازنده این هنرمند ساخته شود.
 

موسوی درباره در زمان اتمام ساخت سردیس و نصب آن در بلوار قیصر‌امین‌پور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا 20 روز دیگر ساخت مجسمه نیم‌تنه مرحوم قیصر‌امین‌پور به پایان برسد و آماده نصب شود.

معاون فرهنگی سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران درباره ارزش ریالی سردیس به سرقت رفته قیصر‌امین‌پور گفت: ارزش ریالی مجسمه‌ها با احتساب ارزش هنری و ارزش افزوده آثار تعیین می‌شود؛ این مجسمه در سال ساخت و نصبش، 18 میلیون تومان خریداری شده بود.

موسوی درباره‌ برنامه‌های پیش‌رو برای ساخت و نصب سردیس و تندیس مفاخر در تهران بیان کرد: ساخت و نصب سردیس و تندیس از فعالیت‌های مستمر سازمان فرهنگی و هنری است؛ بنابراین در هفته دفاع مقدس نصب و رونمایی چهار تندیس پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال نیز این فعالیت ادامه خواهد داشت و تندیس چند تن از مفاخر در شاخه‌های مختلف ادبی و هنری نصب و رونمایی خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران درباره برنامه‌های سازمان در ایجاد گذر کتاب در خیابان انقلاب افزود: با توجه به اینکه ساماندهی پهنه رودکی از سوی سازمان در حال پیگیری است که تا گذر کتاب در خیابان انقلاب و محدود موزه هنر‌های معاصر و موزه فرش ادامه دارد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری به هر کدام از این مناطق توجه دارد.

موسوی ادامه داد: پیرایش جداره‌ها، تابلو‌ها و نما‌ی کتاب‌فروشی‌ها در راسته خیابان انقلاب نیز که از چند سال قبل در سازمان پیگیری شد، به اتمام رسیده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها