یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
علیمرادی: تاریخ ظرفیت مهمی برای داستان‌‌نویسی است

منصور علیمرادی که به تازگی نگارش رمان جدیدی برای نوجوانان با عنوان «جن‌های برج کبوترخانه» را به پایان رسانده، معتقد است تاریخ ظرفیت مهمی برای داستان‌‌نویسی است اما در نوشتن داستان‌ها و رمان‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شود.

منصور علیمرادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تازه‌ترین اثر در دست چاپش گفت: جدیدترین کتاب من بعد از «اوراد نیمروز» رمانی است برای نوجوانان با عنوان «جن‌های برج کبوترخانه» که همین روزها از سوی نشر داستان جمعه منتشر می‌شود.

این نویسنده درباره موضوع اثر تازه‌اش توضیح داد: «جن‌های برج کبوترخانه» ماجرای چهار نوجوان به نام‌های مسعود خالی‌بند(علاقه‌مند به مکانیکی)، عسکر لنگ‌دراز (عاشق فوتبال)، نعیم (دوستدار سینما) و بهزاد (شیفته رمان) است. که در یک شهر کوچک تاریخی زندگی می‌کنند. در وسط این شهر تپه‌ای واقع شده که این نوجوان‌ها اغلب برای گپ زدن و قدم زدن به آن‌جا می‌روند. یک روز بعدازظهر مسعود پیشنهاد می‌دهد که وارد چاهی در گوشه‌ای از عمارتی تاریخی شوند و بر این باور است گنجی در زیر زمین عمارت مدفون است.

وی افزود: این نوجوان‌ها بعد از ورود به چاه با دالان‌های پیچ‌در پیچ و طولانی مواجه می‌شوند که مدام همدیگر را قطع می‌کنند. این چهار نفر به مدت چند روز در این تونل‌ها گم می‌شوند و ماجراهایی عجیب و غریب برایشان پیش می‌آید.

نویسنده کتاب «ساندویچ برای حیدر نعمت‌زاده» در ادامه گفت: هدفم از نوشتن این رمان بیشتر آشناکردن بچه‌ها با تاریخ و شهرهای زیرزمینی ایران مثل نوش‌آباد بود. به نظر من  تاریخ باید بیشتر در رمان نوجوان ما نمود پیدا کند تا نوجوانان بتوانند در قالب داستان و رمان با بخشی از تاریخ کشورشان آشنا شوند.

به گفته علیمرادی، تاریخ ظرفیت مهمی برای داستان‌‌نویسی است اما در نوشتن داستان‌ها و رمان‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شود و اغلب آثاری که در این حوزه وجود دارد بیشتر جنبه بازساخت دارند تا استفاده به عنوان یک منبع غنی برای نوشتن داستان خلاقانه.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها