یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی در میدان امام حسین(ع)

نمایشگاه کتاب عاشورایی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هم‌زمان با ایام محرم در میدان امام حسین(ع) برپا می‌شود و تا پایان ماه صفر برپا خواهد بود.

علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: با آغاز ماه محرم به روال هر سال سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های آئینی مختلفی پیش‌بینی کرده که در این میان برنامه‌های فرهنگی و کتابی نیز در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به نمایشگاه کتابی که در محرم و صفر به عرضه کتاب‌های عاشورایی اختصاص دارد، ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب عاشورایی به مدت ۶۰ روز در میدان امام حسین(ع) یکی از این اقدامات است که با همکاری جمعی از ناشران مذهبی برپا خواهد شد.
 
 
فاطمیان‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: بخش عمده کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب عاشورایی عرضه می‌شود در موضوع واقعه عاشورا است که با هدف نمایش و فروش این آثار به مردم و آشنایی آن‌ها ارائه خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: همچنین پیش‌بینی شده است در فرهنگسراهای تهران مراسم رونمایی و نقد و بررسی جدیدترین آثار درباره حوادث عاشورا و شخصیت امام حسین(ع) در این ایام برگزار شود.
 
فاطمیان‌پور از برگزاری نمایش مفهومی با استفاده از کتاب‌های مربوط به عاشورا خبر داد و گفت: در باغ کتاب تهران نیز نمایشگاهی برپا می‌شود که در آن کتاب‌های معروف منتشر شده در این حوزه در قالب نرم‌افزار چندرسانه‌ای به نمایش خواهد گذاشته شد.
 
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام محرم گفت: قرار است نمایشنامه‌های دو و نیم دقیقه‌ای درباره اصحاب امام حسین(ع) که در واقعه عاشورا همراه وی بودند و سرگذشت آن‌ها از متن کتاب‌ها استخراخ شده، در قالب فایل‌های صوتی در فضای مجازی عرضه شود.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره رویکرد شعر و ادبیات آئینی در این ایام، عنوان کرد: برنامه در «آستان اشک» شامل فراخوان شعر آئینی یکی دیگر از این برنامه‌ها است که قرار است در چهار نقطه از شهر تهران با حضور شاعران جوان آئینی برپا شود.
 
به گفته فاطمیان‌پور، راه‌اندازی تکیه فرهنگ و هنر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که به‌زودی با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای رسانه اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها