یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
پنجمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ برگزار می‌شود

پنجمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ با شعار «صنعت چاپ؛ نوآوری و ارزش‌آفرینی برای تلولید» ۱۱ شهریور هم‌زمان با روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود.

محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: پنجمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ در راستای ارتقای صنعت راهبردی چاپ کشور و آسیب‌‌شناسی فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این صنعت، همچنین معرفی هرچه بیشتر و بهتر این صنعت به مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی پیش‌بینی شده است.
 
وی افزود: از دیگر اهداف برگزاری این نکوداشت می‌توان به شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و خلاءهای موجود در صنعت چاپ با هدف حمایت از تولید ملی اشاره کرد.
 
بیطرفان با بیان اینکه هفت نشست برای این نکوداشت پیش‌بینی شده است، گفت: این هفته توسط انجمن علمی فناوری چاپ ایران، تشکل‌های صنعت چاپ کشور و مراکز علمی و پژوهش و فرهنگی برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به فهرست این نشست‌ها گفت: نخستین نشست علمی و تخصصی روز شنبه ۹ شهریور با عنوان «نقش علوم و فناوری‌های نوین چاپ در انقلاب چهارم صنعتی» در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساعت ۴:۳۰ تا ۱۷: ۳۰ برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: دومین نشست «کسب و کار دیجیتال و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی فناوری چاپ» روز یکشنیه ۱۰ شهریور ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در دانشگاه امیر کبیر برپا خواهد شد.
 
بیطرفان با اشاره به سومین نشست علمی و تخصصی این هفته توضیح داد: در روز دوشنبه ۱۱ شهریور از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ نشست «شناسایی راهبردها و کارکردهای نوین فرهنگی و ارتباطی صنعت چاپ» در پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: سه‌شنبه ۱۲ شهریور نیز نشست «ضرورت هم‌افزایی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری از تهدید تا فرصت» از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.
 
بیطرفان با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۳ شهریور نیز یک نشست تخصصی دیگر برگزار خواهد شد، گفت: این نشست با عنوان «نقش صنعت چاپ در ایجاد فرصت‌های آموزشی برابر برای جوامع کم‌برخوردار» نیز در کمیسیون ملی یونسکو از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برپا خواهد شد.
 
وی همچنین درباره نشست پنج‌شنبه ۱۴ شهریور توضیح داد: نشست «صنعت چاپ، نوآوری و ارزش‌آفرینی برای تولید ملی و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم» نیز در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ برگزار می‌شود.
 
به گفته بیطرفان، در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی میزبان آخرین نشست نیز جمعه ۱۵ شهریور با عنوان «چاپ سبز، محیط زیست و استانداردهای ملی و جهانی» برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به سخنرانان و میهمانان این نشست‌ها توضیح داد: قرار است این نشست‌ها با حضور پیکشوستان صنعت چاپ، دولتمردان، نمایندگان مجلس و هیات مدیره تشکل‌های صنعت چاپ همچنین اعضای هیات علمی و پژوهشگران و دانشجویان برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها