شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
برنامه‌های انجمن زنان ناشر در نمایشگاه فرانکفورت

انجمن فرهنگی زنان ناشر با هدف معرفی توانمندی‌های زنان فعال عرصه نشر در هفتاد و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت حضور خواهد داشت.

 مریم جدلی، رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: این انجمن برای ششمین سال متوالی با هدف معرفی کتاب‌های زنان ناشر و آثار ارزشمند آن‌ها در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارد.
 
وی ادامه داد: در این زمینه تعدادی از کتاب‌های برگزیده زنان ناشر نیز ترجمه شده تا در نمایشگاه برای عرضه به ناشران خارجی معرفی شود. علاوه بر این با دو آژانس ادبی پل و تماس نیز برای فروش رایت کتاب‌های زنان تعامل داریم.
 
جدلی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتباط با تشکل‌ها و انجمن‌های زنان ناشر سایر کشورها توضیح داد: در کشور آلمان دو انجمن در حوزه زنان ناشر فعالیت می‌کنند که در سال‌های قبل توانستیم با آن‌ها ارتباط بگیریم. در این زمینه امیدواریم بتوانیم امسال نیز دیدارهایی با آن‌ها داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: مبادله کتاب‌های زنان ناشر دو کشور علاوه بر خرید و فروش رایت از جمله اقداماتی است که برای حضور امسال انجمن در نمایشگاه پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم در قالب این نمایشگاه آن‌ها را به سرانجام برسانیم.
 
جدلی همچنین درباره امکان خرید کتاب ناشران مالزیایی توسط این انجمن توضیح داد: تعدادی کتاب از ناشران مالزیایی نیز به دست ما رسیده تا بررسی کنیم که در صورت تایید ما قرارداد رایت آ‌ن‌ها در نمایشگاه فرانکفورت به امضا می‌رسد.
 
وی تاکید کرد: بخش عمده دلیل انجمن برای حضور در این رویداد فرهنگی معرفی توانمندی‌های زنان ناشر ایرانی به سایر کشورها و برقراری ارتباط با سایر زنان ناشر و انجمن‌های مرتبط با فعالان نشر زنان به خصوص در کشور آلمان است.
 
هفتاد و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت (16 تا 20 اکتبر 2019، مطابق 24 تا 28 مهر 1398) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها