سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
قیمت زینک به ۲۷ هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به کاهش قیمت زینک در بازار گفت: اکنون هر ورق زینک نسبت به هفته‌های اخیر با قیمت ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان در بازار به دست لیتوگرافان و چاپخانه‌داران می‌رسد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در یک بازه زمانی قیمت زینک به شدت افزایش یافته بود اما هفته‌های اخیر پس از اینکه کالای زینک از دریافت ارز دولتی خارج شد و ارز نیمایی دریافت کرد، بازار به ثبات رسید و تجار توانستند به راحتی زینک را به کشور وارد کنند.
 
وی ادامه داد: در هفته گذشته هر ورق زینک به ۳۰ هزار تومان رسید اما اکنون این قیمت به ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان رسیده است و این موضوع با اقبال لیتوگرافان و چاپخانه‌داران روبه‌رو شده است.
 
ابوالحسنی همچنین درباره کیفیت زینک‌های موجود در بازار توضیح داد: در ماه‌های قبل بخش عمده زینک‌هایی که به کشور وارد می‌شد از چین می‌آمد و کیفیت چندان خوبی نداشت، پس از مدتی نیز واردکنندگان وقتی با عدم استقبال بازار از زینک‌های کم‌کیفیت روبه‌رو شدند، به سراغ برندهای بهتر رفتند.
 
وی یادآور شد: اگرچه زینک‌های موجود از بهترین برندهای اروپا نیستند اما ۹۰ درصد آن‌ها تا بیش از ۳۰ هزار تیراژ را پاسخ می‌دهند و جنس‌های موجود در بازار از کیفیت خوب و مناسبی برخوردارند.
 
ابوالحسنی همچنین از برگزاری نشست با رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران در هفته آینده خبرداد و گفت: قرار است این نشست با حضور نمایندگانی از اتاق اصناف، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه‌های مرتبط شامل کاغذ و مقوا، چاپخانه‌داران‍، صحافان، لیتوگرافان، ناشران و نوشت‌افزار با هدف بررسی مشکلات کاغذ مقوا و زینک برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت میزبان این نشست است، تاکید کرد: این نشست به دنبال راهکاری برای حل مشکل تامین کاغذ، مقوا و زینک در ماه‌های اخیر برای تولیدکنندگان و فعالان بخش‌های مختلف صنعت چاپ و نشر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها