یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کارگروه زنجیره فعالان کاغذ و مقوا در وزارت صنعت تشکیل می‌شود

کارگروه زنجیره فعالان و دست‌اندرکاران کاغذ و مقوا زیرنظر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا تشکیل می‌شود.

رضا امیدی، مدیر دومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه در گام دوم برگزاری، عنوان کرد: امسال حضور مسئولان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف صنعت در نمایشگاه و ارتباط با فعالان این حوزه نسبت به سال گذشته از رشد بهتر و چشمگیرتری برخوردار بود.
 
وی افزود: در این زمینه تعامل خوبی میان دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف کاغذ و مقوا شامل تولیدکنندگان کاغذ، مقوا و کارتن، صنایع شیمیایی، ماشین‌سازها همچنین واردکنندگان انجام شد و طبق اطلاعات ما قراردادهای کاری خوب و مناسبی نیز به امضا رسید.
 
امیدی با اشاره به مشکلات تامین کاغذ و مقوا از سال گذشته در کشور، گفت: فضای نمایشگاه و جو گفت‌وگوی مسئولان بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران این حوزه ارزیابی خوب و مناسبی از وضعیت کنونی به مدیران ارائه داد تا در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند.
 
وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه کاغذ در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و تاکید کرد: این کارگروه زنجیره‌ای از فعالان این صنعت شامل تولیدکنندگان کاغذ، مقوا و کارتن، واردکنندگان کاغذ و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف را در بر می‌گیرد و قرار است به بررسی مشکلات این حوزه بپردازد.
 
امیدی با اشاره به مسئولیت این کارگروه توضیح داد: قرار است فعالیت‌های این کارگروه زیرنظر فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال شود و به زودی جلساتی در این زمینه برگزار می‌شود.
 
وی همچنین درباره حضور مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران در این نمایشگاه و دستاوردهای آن گفت: در این زمینه قرار شد هیات تجاری شامل فعالان حوزه کاغذ و مقوا به نمایشگاه‌های بین‌المللی اعزام شوند همچنین ازهیات‌های تجاری خارجی فعال در این بخش برای حضور در نمایشگاه‌های تخصصی دعوت شود.
 
امیدی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با هدف معرفی توانمندی‌های ایران در بخش تولید صنایع سلولزی و کاغذ و مقوا در کشورهای منطقه از جمله عراق نیز از دیگر توافقات حاصل در حاشیه نمایشگاه کاغذ و مقوا بود.
 
وی با اشاره به حضور هیات‌های تجاری در این نمایشگاه نیز گفت: ما امسال از کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق، اسپانیا و چین هیات‌های تجاری داشتیم که بخش عمده حضور آن‌ها به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری منجر شد.
 
امیدی درباره برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا نیز عنوان کرد: هدف‌گذاری ما این است که سال آینده نمایشگاه در پنج سالن برگزار شود، هر چند اعتقاد داریم توان و قابلیت‌های این صنعت در کشور ما خیلی بیشتر است و فعالان بیشتری باید مشارکت داشته باشند.
 
دومین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا 15 تا 18 مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها