چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
تسویه حساب در «پست کتاب» با تاخیر صورت می‌گیرد

مدیر انتشارات پروان از تاخیر در تسویه‌حساب با ناشران در سامانه اینترنتی پست کتاب می‌گوید و معتقد است پست کتاب قبلا ارزان‌تر تمام می‌شد.

حمیدرضا غلامعلی‌مجدآبادی‌کهنه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارزیابی سامانه اینترنتی پست کتاب گفت: اوایل وضعیت خوبی حاکم نبود اما به تازگی شرایط بهتری را شاهد هستیم. ما تا امروز حدود 150 مرسوله را از طریق سامانه اینترنتی پست کتاب ارسال کرده‌ایم.
 
وی توضیح داد: غالب مشکلاتی که داشتیم از این جنس بود که مثلا مامور پست برای تحویل بسته نمی‌آمد، یا از نظر نرم‌افزاری مشکلاتی پدید می‌آمد و اعداد و قیمت‌ها، اشتباه درج می‌شد.
 
مجدآبادی با اشاره به روند فروش و دریافت مبلغ کتاب‌ها از مشتری توسط اداره پست، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکل‌های که ناشران با این طرح دارند این است که تسویه‌حساب‌ها دیر انجام می‌شود. برای نمونه ما تسویه سال گذشته را اواخر خرداد امسال انجام دادیم.
 
وی گفت: مشکل‌هایی نیز با اداره پست و در خصوص تخفیف‌ها وجود دارد؛ پیش‌تر که مستقیم با اداره پست فعالیت می‌کردیم این موارد دیده نمی‌شد و تخفیف‌ بیشتری نیز می‌گرفتیم. به عقیده من برای آنکه شرایط درست شود، باید سوء استفاده‌ها کم شود.
 
مدیر انتشارات پروان افزود: سامانه اینترنتی پست کتاب از این رو راه‌اندازی شده است تا علاوه بر ارائه تخفیف به ناشران، شرایط ارسال کتاب را نیز ساده‌تر کند؛ اما در شرایط فعلی اینطور نیست.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر، هم هزینه پست گران‌تر شده و هم اینکه پول ما چند ماه معوق می‌ماند؛ البته خانه کتاب می‌گوید که مشکل‌های سخت‌افزاری دارد و نمی‌تواند بلافاصله تسویه کند.
 
مجدآبادی ادامه داد: این شرایط در حالی‌است که همان ابتدا از ما شماره حساب گرفته‌اند و قرار بوده 10 روز یک بار با ما تسویه صورت بگیرد. وقتی قرار است هزینه‌ها برای من بیشتر از حد معمول تمام شود، چرا من باید با این سیستم کار کنم.
 
مدیر نشر پروان گفت: به عقیده من این اوضاع در خور کار فرهنگی نیست؛ ما توقع نداریم پست را رایگان کنند اما حداقل پول ما را به موقع بدهند و بروکراسی سنگین این حوزه را برداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها