شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
اجرای طرح کتابستان در تابستان در فرهنگسراهای تهران

طرح کتابستان هم‌زمان با فصل تابستان با اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه کتاب در فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.

ایمان کرد، مدیر امور کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: مجموعه برنامه‌های تابستانی فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر تهران در فصل تابستان «کتابستان» نام دارد که در بردارنده رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب است.

وی ادامه داد: در این زمینه طرحی با عنوان یک دقیقه با خالقان قصه‌ها در حال اجرا است که در آن یک فیلم از بیان احساس نویسندگان کودک و نوجوان ضبط شده و این نویسندگان معرفی می‌شوند.

کرد با بیان اینکه کتاب خبرنگار یکی دیگر از برنامه‌های این طرح است، گفت: 17 مرداد به مناسبت روز خبرنگار در فرهنگسرای رسانه نشستی با نویسندگان حوزه خبر خواهیم داشت و از خبرنگاران کتاب تجلیل می‌شود.

وی افزود: تجلیل از خانواده شهید محمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و شهید افشار نیز از دیگر برنامه‌های این طرح است.

کرد همچنین به مناسبت 26 مرداد اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز بازگشت آزادگان سرافزار کشور به ایران است، از آزادگانی که دست به قلم هستند و کتاب نگاشته‌اند تجلیل خواهد شد.

وی درباره برنامه شهریور ماه این طرح، توضیح داد: در روز 27 شهریور که به روز شعر و ادب فارسی اختصاص دارد نیز برنامه شعر ایرانی شامل شعرخوانی ادبی با حضور فاضل نظری برگزار می‌شود.

کرد با اشاره به اجرای طرح سلام، شهروند، کتاب نیز گفت: این طرح شامل برگزاری هشت نمایشگاه کتاب تا هشتم شهریور در هشت فرهنگسرای تهران واقع در مناطق یک، چهار، پنج، هشت، 11، 15، 16 و 22 است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها