یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
نامگذاری میدان کتاب به تصویب شورای شهر یزد رسید

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اعلام کرد: در جلسه علنی شورای اسلامی یزد نام یکی از میادین پایتخت کتاب ایران، به عنوان کتاب نامگذاری شد.

ونوس عامری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: با توجه به اهمیت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، شورای اسلامی شهر یزد در مهمترین اقدام خود، یکی از میادین شهر یزد را با عنوان «میدان کتاب» نامگذاری کرد.

وی افزود: ما باور داریم که گسترش کتاب و کتابخوانی می‌تواند به ارتقای فرهنگی شهر کمک کند و هر نوع فعالیتی در این زمینه می‌تواند بسیاری از مشکلات ما در آینده را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد یادآور شد: انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران نیز امری مهم در ترویج این فرهنگ است که لازم بود تا شورای اسلامی شهر یزد اقدامی مناسب در این جهت داشته باشد.

عامری ادامه داد: در این راستا در جلسه صحن شورای اسلامی شهر یزد یکی از میادین شهر یزد به عنوان کتاب به تصویب رسید. این میدان تازه تاسیس حدفاصل چهارراه پژوهش به چهارراه مالیات است و امیدواریم بتواند یادآور کتاب و کتابخوانی در جامعه باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: از دیگر اقدامات ما تصویب تاسیس بوستان کتاب است که در جنب بوستان پرستار و دانشگاه یزد ایجاد می‌شود. این بوستان با هدف ایجاد پاتوق کتاب و با همکاری دانشگاه یزد ایجاد می‌شود که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی اجرا شود. نقد و عرضه کتاب، ارائه کتاب‌های دسته دوم و فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌های این بوستان کتاب است.

وی بیان کرد: شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و ارائه دستاوردهای پایتخت کتاب ایران در این نمایشگاه به عنوان نماینده کشورمان از جمله برنامه‌های دیگر شورای اسلامی شهر یزد است.

عامری بیان کرد: ارائه فعالیت‌های محتوایی و همچنین قالب نمایشگاه به عنوان ماموریت‌های ما در این نمایشگاه است که امیدواریم بتوانیم مباحث مختلف فرهنگی و علمی را به خوبی ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط