پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
«عکس دو نفره» هدا حدادی برای کودکان/ در «حوض فرشته» چه می‌گذرد؟

هدا حدادی از تالیف دو اثر جدید برای کودکان خبر داد و گفت: مجموعه داستان «حوض فرشته» و «عکس دو نفره» را برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی تحویل داده‌ام.

هدا حدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش توضیح داد: چندی پیش مجموعه داستانی با عنوان «حوض فرشته» را که نگارش آن پایان یافته بود برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی تحویل دادم.

این نویسنده و تصویرگر افزود: این کتاب شامل 8 داستان کوتاه برای کودکان است که در هرکدام به موضوع خاصی پرداخته شده است و تنها شباهت این داستان‌ها به هم گروه سنی مخاطبانشان است.
 
به گفته وی، مجموعه داستان «حوض فرشته» که تصویرگری آن را محبوبه یزدانی انجام داده، به زودی منتشر می‌شود.
 
حدادی درباره اثر دیگرش نیز گفت: علاوه بر این نگارش کتاب دیگری با عنوان «عکس دو نفره» که دربردارنده یک داستان برای گروه سنی کودک است را نیز به پایان رسانده‌ام و برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی تحویل داده‌ام.
 
نویسنده رمان «دلقک» درباره کتاب «عکس دو نفره» توضیح داد: این داستان براساس موضوعی واقعی نوشته شده که برای یکی از دوستانم اتفاق افتاده و من با ایجاد تغییراتی آن را در قالب داستانی کودکانه نوشتم.
 
به گفته حدادی، در این کتاب، داستان کودکی بیان می‌شود که هر عکسی در آلبوم خانوادگی‌شان می‌بیند، سه نفره است یعنی خودش و پدر و مادرش. و هیچ عکس دونفره‌ای از پدر و مادرش در آلبوم پیدا نمی‌کند. بر این اساس تصمیم می‌گیرد عکس دو نفره‌ای از پدر و مادرش بگیرد.
 
این نویسنده و تصویرگر، در ادامه بیان کرد: مرحله تصویرگری این کتاب به پایان رسیده و از سوی حمیده خسرویان، تصویرگری و وارد مرحله بعدی چاپ شده است.

هدا حدادی، متولد 1356 در تهران و فارغ‌التحصيل رشته‌ گرافيك از دانشكده‌ هنر‌های زيباست. او سال‌هاست كه برای بچه‌ها می‌نويسد و تصويرگری می‌كند و تا به حال تصويرگری بیش از 50 كتاب را بر عهده داشته است. از جمله تصویرگری‌های او می‌توان به تصويرگری كتاب‌های «غصه‌پرداز»، «کوپه‌ ۱۱»، «شب‌های سوری»، «پسری که شمردن بلد بود»، «چشم‌های زمستانی»، «باز باران» و «چشمه ماه» اشاره كرد. حدادی تا به حال توانسته جایزه‌‌های مختلفی مانند جایزه افق‌های تازه بولونیا در سال 2010، جایزه‌ بزرگ فستیوال تصویرگری بلگراد در سال 2008، پلاك طلای فستيوال براتيسلاوا در سال 2006، جايزه‌ سوم نمايشگاه تتریو(ایتالیا) در سال 2006، جایزه‌ تشویقی نوما در سال‌های 2002 و 2008 در ژاپن، جایزه‌ دوم جشنواره‌ ادبیات کودک کاتا(هند) 2006، جایزه‌ اول جشنواره‌ کتاب کانون 1383 و جایزه‌ جشنواره‌ کتاب دفاع مقدس1386 را دریافت کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها