سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مشتریان از چندروز قبل پیگیر آغاز تابستانه کتاب بودند

مدیر شهر کتاب اصفهان با اشاره به اثرات مثبت برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: اجرای این طرح‌ها موجب رونق کتابفروشی‌ها شده است و عاملی ترغیب‌کننده برای حضور مشتریان کتاب به شمار می‌آیند.

احمدرضا آقاشریفیان، مدیر شهر کتاب شعبه ارگ جهان‌نمای اصفهان در نخستین روز اجرای طرح تابستانه کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: این سومین باری است که شهر کتاب در طرح‌های فصلی فروش کتاب شرکت می‌کند و با توجه به استقبال مردم از این طرح‌ها همواره با جمعیت زیادی از خریداران روبه‌رو می‌شویم.
 
وی افزود: به دنبال گرانی قیمت کتاب در ما‌ه‌های اخیر شاهد بودیم که قدرت خرید بسیاری از مردم کاهش یافته بود و با مراجعه به کتابفروشی درخواست تخفیف داشتند اما ما هم محدودیت‌های خود را داشتیم و نمی‌توانستیم تخفیف بدهیم.
 
آقاشریفیان با بیان اینکه از چند روز قبل مشتریان که از طرح تابستانه مطلع شده بودند از ما زمان اجرا را جویا می‌شدند، گفت: در طول دوره‌های مختلف شاهد بودیم که مردم از تخفیف‌های خرید کتاب استقبال زیادی می‌کردند و خانوادگی برای خرید کتاب می‌آمدند تا بتوانند تخفیف خوبی برای خرید کتاب‌هایشان بگیرند از سوی دیگر موجب رونق فعالیت کتابفروشی‌ها در طولانی مدت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: البته فروش کتابفروشی‌ها نیز هم‌زمان با اجرای طرح تا حد زیادی خوب می‌شود اما موضوعی که اهمیت دارد این است که یارانه بعد از زمان طولانی به ما برمی‌گردد که این موضوع برای کار یک کتابفروش تا حدودی زیان‌آور است.
 
آقاشریفیان همچنین درباره لزوم اطلاع‌رسانی شرایط طرح نیز توضیح داد: برخی از مردم نسبت به اینکه شماره ملی خود را هنگام خرید اعلام کنند اعتراض دارند و فکر می‌کنند که برای مالیات گرفتن است و ما مجبور هستیم برای آن‌ها توضیح بدهیم که این کار آماری است، در این زمینه فکر می‌کنم خوب است که درباره چرایی انجام این کار اطلاع‌رسانی شود.

طرح تابستانه کتاب از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و از ۲۷ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در شهر تهران اجرا می‌شود.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها