سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
بچه‌ها به فضای شاد احتیاج دارند/ «خنده‌های زنجبیلی» در راه است

رفیع افتخار، از اتمام نگارش مجموعه داستان نیمه‌بلندی با عنوان «خنده‌های زنجبیلی» برای نوجوانان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه جامعه، به‌ویژه بچه‌ها به فضای شاد احتیاج دارند سعی کرده‌ام در هر کدام از این داستان‌ها لبخند را به لب مخاطب بیاورم.

رفیع افتخار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش توضیح داد: به تازگی نگارش مجموعه داستان نیمه بلندی با عنوان «خنده‌های زنجبیلی» برای نوجوانان را به پایان رسانده و برای چاپ به نشر جمال تحویل داده‌ام.
 
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان، افزود: این کتاب شامل هشت داستان بلند و نیمه‌بلند طنز برای نوجوانان است که پس از کتاب‌های «ماجرای گوش‌هایم» (درحوزه بزرگسال)،‌ «تعطیلات با مزه یخمک»، «تو فکر می‌کنی خوشبختم» و «ترسو» پنجمین کتاب طنز است که برای نوجوانان نوشته‌ام.

به گفته افتخار، داستان‌های این کتاب، طنز کلامی است تا طنز موقعیت و موضوعات آن اجتماعی و حول محور خانواده و مدرسه مبتنی بر علایق نوجوانان است.
 
خالق «تعطيلات بامزه يخمک» در ادامه بیان کرد: از آنجایی که جامعه و بخصوص بچه‌ها به فضای شاد احتیاج دارند سعی کرده‌ام در هر کدام از داستان‌ها لبخند را به لب مخاطب بیاورم. ضمن اینکه هر داستانی پیامی با خود به همراه دارد.
 
افتخار با اشاره به اینکه در برنامه‌های رودررو با مخاطب شاهد تمایل بچه‌ها به این گونه داستانی است، یادآور شد: هر چند نوشتن مطلب و داستان طنز دشوار است و ظرایف خاص خود را می‌طلبد اما چه خوب است که نگاه نویسنده مخاطب محور باشد.
 
رفيع افتخار متولد 1339 در تهران و كارشناس ارشد كشاورزی است. او تاليف و ترجمه برای نوجوانان را از سال 1369 آغاز كرده و تاكنون بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و نوجوانان نوشته است. از آثار این نویسنده می‌توان به «طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطيلات بامزه يخمک»، «ساپروفیت»، «شب نشینی باعموبسک» و «رازصورتی من» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها