یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
شهر‌داری‌ها در تبلیغ طرح‌های فصلی خانه کتاب مشارکت کنند

اعظم دهقان طزرجانی، برگزاری طرح‌های فصلی را نیازمند تبلیغات بیشتر دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها با همکاری شهرداری‌ها در تقویت اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارند.

اعظم دهقان طزرجانی، مدیر کتاب‌فروشی کتاب یزدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تاثیر طرح‌‌های حمایتی موسسه خانه کتاب بر عملکرد کتاب‌فروشی‌ها بیان کرد: بی‌تردید برگزاری طرح‌های حمایتی موجب رونق کتاب‌فروشی‌ها و زمینه‌ساز توجه مشتری به کتاب‌‌فروشی‌ها در طول سال شده است.  
 
وی با بیان این مطلب که بودجه‌‌ای برای تبلیغ‌های شهری پیش‌بینی نشده است، افزود: طرح‌های حمایتی به‌عنوان یک برنامه فرهنگی، نیازمند نصب تابلو‌های تبلیغی در سطح شهر و حتی تولید محتوا در رادیو و تلویزیون است. به‌نظر می‌رسد در رسانه‌های صوتی و تصویری فقط به انتشار یک خبر کوتاه از برگزاری این رویداد اکتفا می‌شود. نصب چند تابلو از سوی کتاب‌فروشان نیز چندان در اطلاع‌رسانی موثر نیست.   
 
دهقان طزرجانی با اشاره به نقش شهرداری‌ و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها ادامه داد: نصب تابلو، راهکار تبلیغ کتاب‌‌فروشی‌ها است و به نظر می‌رسد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها با همکاری شهرداری‌ها در تقویت اطلاع‌رسانی در سطح شهر نقش مهمی دارند.
 
مدیر کتاب‌فروشی کتاب یزدا با اشاره به نقطه قوت طرح‌های فصلی گفت: تخفیف مهم‌ترین نقطه قوت طرح‌های فصلی است و در شرایطی که کتاب گران شده بسیاری از کتاب‌‌دوستان منتظر برگزاری طرح هستند تا کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
 
دهقان طرزجانی درباره افزایش تخفیف کتاب‌های تالیف در مقایسه با ترجمه بیان کرد: چندان با اختلاف تخفیف بین کتاب‌های تالیف و ترجمه موافق نیستم. مشتری چندان به ایرانی یا خارجی بودن نویسنده اثر توجهی ندارد؛ بلکه محتوای کتاب‌های را براساس اطلاع‌ قبلی و یا پیشنهاد دوستان پسندیده است.

وی بیان کرد: من درباره برگزاری طرح حمایتی در شهر یزد صحبت می‌کنم؛ با توجه به رفتار مشتری‌های شهر یزد، معتقدم اگر میزان تخفیف بین کتاب‌های تالیف و ترجمه برابر باشد بهتر است.
 
مدیر کتاب‌فروشی کتاب یزدا با اشاره به طول مدت برگزاری طرح‌های حمایتی بیان کرد: بازه زمانی دوره‌‌های ابتدایی طرح یک ماهه بود و کتاب‌فروشان و مشتری‌ها فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی و خرید داشتند. کاهش زمان به 10 روز فرصت اطلاع‌رسانی را نیز کاهش داده، بنابراین پیشنهاد می‌کنم این زمان افزایش پیدا کند. افزایش روز‌های طرح در شهرستان‌ها در مقایسه با پایتخت نیز ایده خوبی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها