سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
بازده طرح‌های فصلی از نمایشگاه‌های استانی بیشتر است

رنجبر طرح‌های حمایتی را موجب ایجاد تحول در ترویج فرهنگ مطالعه ارزیابی می‌کند و معتقد است، بازده طرح‌های حمایتی از نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه بین‌المللی برای مخاطبان شهرستانی بیشتر است.

نجات رنجبر،‌ مدیر شهرکتاب اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برگزاری تابستانه 98 و تاثیر‌ آن بر رونق کتاب‌‌فروشی‌ها بیان کرد: طرح‌های حمایتی خانه کتاب با هدف توزیع یارانه در میان مصرف‌کننده طرح‌‌ریزی شده و یکی از بهترین سیاست‌ها برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها نیز قلمداد می‌شود؛ علاو‌ه‌براین بازده طرح حمایتی به‌ویژه برای مخاطبان شهرستانی در مقایسه با تاثیر‌گذاری نمایشگاه‌های استانی و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امکان دسترسی به کتاب را تسهیل‌ کرده، بیشتر بوده است.            
 
مدیر شهرکتاب اهواز درباره شرایط بهبود برگزاری طرح‌های حمایتی گفت: تقویت اطلاع‌رسانی برگزاری طرح به‌ویژه در شهرستان‌ها از نکات اساسی بهبود طرح‌های حمایتی موسسه خانه کتاب است؛ علاوه‌براین افزایش توجه به حمایت از کتاب‌فروشی‌های کوچک با تزریق یارانه بیشتر نیز از دیگر نکته‌ها برای برگزار موثرتر این طرح است.

رنجبر با اشاره به ایجاد انتظار در مخاطبان برای برگزاری طرح‌های حمایتی ادامه داد: اینکه مخاطب در انتظار برگزاری طرح‌های حمایتی است و به‌اصطلاح به استفاده از یارانه عادت کرده، به نظر من نکته منفی تلقی نمی‌شود.
 
رنجیر درباره مطالبه‌گری کتاب‌فروشان عضو طرح برای تامین بودجه از نهاد‌های بالادستی و اجرای طرح‌های حمایتی بیان کرد: برای کتاب‌فروشان عضو طرح، تسریع در بازپرداخت بدهی به کتاب‌فروشان بسیار مهم است. به‌نظرم دو ماه زمان قابل‌قبولی است اگر بیشتر از این باشد موجب ضرر کتاب‌فروش خواهد شد چراکه کتاب‌فروش کتاب را نقدی خریداری می‌کند.
 
وی درباره جبران تاخیر تزریق بودجه حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از سوی سازمان برنامه بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه عیدانه برگزار نشد، بهتر بود، بودجه تابستانه قبل از شروع برنامه‌ریزی مقدمات برگزاری طرح به دست مجریان می‌رسید. طرح‌های حمایتی به مرور در ترویج فرهنگ مطالعه تحول ایجاد خواهد کرد. 

وی با اشاره به تخفیف تالیف و ترجمه افزود: تخفیف کتاب‌‌های تالیفی با هدف حمایت از نویسندگان ایرانی از چند دوره قبل به‌عنوان یکی از پایه‌های ثابت طرح‌های حمایتی شده  تبدیل شده و با توجه به فرآیند پر‌زحمت تولید و انتشار کتاب‌های ترجمه، بهتر بود بدون کاهش تخفیف کتاب‌‌های ترجمه تخفیف کتاب‌های تالیفی افزایش پیدا می‌کرد.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهین شریفی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    به نظر من طرح اقای رنجبر بسیااااا ر عااااااالی بود بنده موافقم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها