دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
خواندن داستان‌های خیال‌انگیز خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند

فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی، معتقد است پرداختن به داستان‌های فانتزی برای گروه سنی 8 تا 10 سال بسیار جذاب است چون به شدت اهل تخیل هستند و خواندن داستان‌های خیال‌انگیز می‌تواند منجر به افزایش و تقویت خلاقیت در آن‌ها شود.

فریدون عموزاده خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش توضیح داد: چندی پیش کتاب با عنوان «اژدهای بدجنسی که چشم‌هایش آستیگمات بود/ نبود» از من از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد که شخصیت محوری آن بچه‌ اژدهایی مهربان بود.
 
این نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان افزود: به‌نظرم این کتاب می‌توانست نقطه آغازی باشد برای داستان‌های دیگر و بر این اساس دو داستان دیگر هم با محوریت این شخصیت در دست نگارش دارم که جنبه فانتزی دارد و برای کودکان گروه سنی 8 تا 10 سال مناسب است. 
 
وی در ادامه یادآور شد: پرداختن به داستان‌های فانتزی برای این گروه سنی بسیار جذاب است چون به شدت اهل تخیل هستند و خواندن داستان‌های خیال‌انگیز می‌تواند منجر به افزایش و تقویت خلاقیت در آن‌ها شود.
 
خالق «دو خرمای نارس» با بیان اینکه این کتاب‌ها را برای چاپ به نشر ثالث تحویل می‌دهد، افزود: مراحل نگارش این داستان‌ها رو به پایان است و امیدوارم مراحل تصویرگری و آماده‌سازی آن‌ها تا دی‌ماه سال جاری به پایان برسد و در نمایشگاه کتاب سال آینده عرضه شود.
 
عموزاده خلیلی، همچنین از نگارش داستان‌هایی برای نوجوانان، خبر داد و گفت: مشغول نگارش تعدادی داستان با موضوعات مختلف در قالب رئال برای نوجوانان هستم و بعد از اتمام نگارش به ناشر تحویل می‌دهم.
 
فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده، پژوهشگر، روزنامه‌نگار، بهمن ماه ۱۳۳۸ در سمنان، متولد شد. او از دوران دانشجویی کار نویسندگی را آغاز کرد و بخش کودک و نوجوان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را راه‌اندازی کرد و در فاصله سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ مسئولیت‌های مختلفی همچون دبیر شورای ادبیات، مسئول واحد قصه، مسئول واحد کودک و نوجوان، مسئول جُنگ سوره و... را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برعهده داشت و دفتر هنر و ادب کودک و نوجوان را در سال ۱۳۶۵ به همراه دوستانش پایه‌گذاری کرد. عموزاده خلیلی تا به حال بیش از 30 اثر مانند «دو خرمای نارس»، «سفر به شهر سلیمان»، «خدای روزهای بارانی» و «زرد مشکی» برای کودکان و نوجوانان خلق کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها